2014-től új motor és aerodinamikai szabályok lépnek érvénybe a Forma-1-ben, melyek alapjaiban meg fogják változtatni a sportot. Stefano Domenicali csapatfőnök azonban hangsúlyozta, a 2013-as és a 2014-es modelljükön is dolgoznak, mely természetesen hatalmas erőforrást igényel.
Byrne, aki egykoron a Ferrari vezető tervezője volt, a német Auto Motor und Sport lapnak elmondta, teljes gőzzel dolgozik a csapat 2014-es autóján, mely már az új V6 turbó motorral lesz felszerelve.
„Ez egy szép autó.” – mondta a dél-afrikai szakember az F138 bemutatását követően.
„De hogy őszinte legyek, ez az egész gyerekjáték ahhoz képest, mint ami 2014-ben vár ránk.” – ismerte el Byrne a nagy kihívást.
Noha idén nem változtak számottevően a szabályok, a Ferrari extrém megoldással készült, hogy fel tudja venni a harcot a Red Bull istállóval, ahol Adrian Newey főtervező rendre kihasználja a kiskapukat és a határokat feszegeti.
A német lap egyik bennfentese biztos benne, hogy az új hátsó felfüggesztés miatt a két csapat egymásnak fog esni, és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újabb technikai vizsgálatot rendel el emiatt.
A rivális Red Bull vasárnap mutatja be a 2013-as autóját, a Renault motorral hajtott RB9-est.