„Nagyon kevés változás volt a szabályokban, de ennek ellenére azt az utat választottuk, hogy az autó minden egyes aspektusán dolgozunk, és minden területen próbáltunk előrelépni, mert úgy éreztük, hogy jelentős teljesítményre lehet szert tenni az új autóval. Azt mondanám, hogy a legnagyobb változás az első felfüggesztést érte, hiszen fejlesztettünk a kialakításán, az autó hátulján pedig teljesen új felfüggesztést alkalmazunk. Egyben átformáltuk az oldaldobozokat, melynek az volt a célja, hogy fejlessze az aerodinamikát ezen a területen, és a kipufogó is teljesen új kialakítást kapott.”
„Az autó, mely versenyezni fog Melbourne-ben, meglehetősen más lesz ahhoz képest, amint amit ma bemutattunk és amivel menni fogunk az első teszten”- mondta Resta.
„Az elmúlt hetekben fejlődtünk, és azt is biztos, hogy tovább tudunk fejlődni a jövőben, különös tekintettel az autóra, ami azt garantálja, hogy az F138 jelentősen más lesz Ausztráliában, mint az első teszten… És remélhetőleg gyorsabb is. Meglehetősen boldog vagyok ezzel az autóval, mivel elég nagy teljesítménykülönbséget kellett ledolgozni, és ez olyasmi, amit nem tagadhatunk. Szerintem minden területen jó munkát végeztünk, és próbáltuk kiküszöbölni az előd minden gyenge pontját”- zárta a helyettes főtervező.
Luca Marmorini, aki a motorrészleg vezetője a Ferrarinál, elmondta, hogy „a teljesítményt illetően nem tudnak közvetlen módosításokat végezni az erőforráson”, mivel a szabályok ezt nem teszik lehetővé. A teljesítményt az olyan összetevők segítségével tudják növelni, mint az üzemanyag, és „az volt a célunk, hogy egy olyan motorral lássuk el a versenyzőinket, melynek teljesítményszintje azonos az első és a harmadik versenyen is, mivel a jelenlegi szabályok értelmében a legtöbb motornak három versenyt kell bírnia.”
„Ami az idei évet illeti, a motort azon a területeken módosítottuk, ahol az csatlakozik a váltóhoz és a karosszériához, tettük mindezt annak érdekében, hogy a motor jobban működjön komponensként”- emelte ki a szakember.
Az elektronikával kapcsolatban a következőket mondta: „Itt az volt a célunk, hogy csökkentsük az autóban lévő elektronika tömegét, és ebben a folyamatban innovatív megoldásokat alkalmaztunk. Mindazonáltal van egy fontos új elem erre a szezonra: első alkalommal fogjuk használni a sztenderd TAG 320-as elektromos rendszert, mely az alapja lesz annak, amit mindenki használni fog 2014-ben. Ennek az új ECU-nak a használata azt jelentette, hogy új szoftvert kellett kifejleszteni és tesztelni, és speciális programozó eszközöket is alkotni kellett.”
A KERS esetében „csökkentettük a súlyt és a méretet is. Ez a folyamat a hatékonyság fejlesztésében játszott szerepet, mely egy fontos lépés akkor, ha vetünk egy pillantást a 2014-es szabályokra, amikor a rendszernek sokkal hosszabban kell működnie. Ez azt jelenti, hogy találni kellett egy megoldást a teljesítménycsökkenés megakadályozására, különös tekintettel az akkumulátorokra.”