„Azt mondanám, hogy több idő van rá, igen”- felelte arra a kérdésre, hogy mindez mennyiben kedvez a kreativitásnak.
„Világos, hogy a Forma-1 sokkal szofisztikáltabb lett az utóbbi években, és egyszerűen még csak elképzelni is lehetetlen azt, hogy mennyi területen lehet javítani annak érdekében, hogy jobb legyen a teljesítmény. Sokkal fontosabb, hogy csak bizonyos terültek felett időzzünk el. Szerintem az egyes részlegek sok tehertől megszabadultak, és már jobban tudnak koncentrálni ezekre a dolgokra.”
„2012-ben egészen a bajnokság legvégéig kellett nyomnunk, mivel harcban voltunk a címért. Így az F138 eltöltött némi időt a szélcsatornában, amíg leellenőriztük az alapvető karakterisztikákat a fejlesztés kezdeti szakaszában. Az autó mechanikai oldalával nagyon korán kezdtünk, és az aerodinamikai munka túlnyomó részét Maranellóban végeztük a tavalyi év végéig. Közben dolgoztunk valamennyit a kölni szélcsatornában is még 2012 folyamán, de 2013-ban már minden fejlesztést a Toyota berendezésében fogunk elvégezni az idei autóhoz. Közben fejlesztjük saját szélcsatornánkat, ami remélhetőleg egy jó szintet fog képviselni. Emlékeznünk kell arra is, hogy a maranellói kezd elég öreg lenni, és van benne pár dolog, melyeket fejleszteni kell.”
„Nyilvánvalóan ideális esetben a szélcsatorna az ajtó túloldalán van, és csak be kell nyitnod azért, hogy megnézd a modellt, és azt, hogyan alakulnak a dolgok”- mondta a párhuzamos fejlesztés és a távoli szélcsatorna okozta kihívásokról.
„Tehát nem mondhatom azt, hogy ez egyáltalán nem kíván kompromisszumot, és azt sem, hogy nem okoz némi fejtörést. Nem ez a tökéletes megoldás. De megállapítottuk, hogy ez a stratégia a legjobb, és nem lett volna helyes megoldás maradni a régi berendezés mellett úgy, hogy nem fejlesztjük azt. Szerintem még mindig az a legfontosabb, hogy legyenek jó ötleteid és jól fejleszd az aerodinamikát, és egyben legyen egy jó létesítményed annak érdekében, hogy tudj kísérletezni ezekkel.”
Hasonlóan Pat Fryhoz, Tombazis sem szeretett volna elhamarkodottan ítélni az F138-ról:
„A versenyzésben eltöltött évek megtanítottak arra, hogy jobb nem túl sokat mondani ebben a szakaszban, és inkább meg kell várni, hogy a pályán mutatott teljesítmény beszéljen. Nem akarok jóslatokba bocsátkozni. Szerintem meglehetősen jó munkát végeztünk. Feljebb kellett lépnünk onnan, ahol az elmúlt években voltunk. Az autónak az a specifikációja, melyet ma bemutattunk, és amelyik ott lesz Jerezben az első teszten, relatív kevés fejlesztésen esett át a szélcsatornában, mivel rögtön ott volt a szezon vége, és annyira sokáig nyomtuk a 2012-es autó fejlesztését. Szerintem egy elég jó és meglehetősen erős csomagunk van az első tesztre és egyben az első versenyre.”