„Idén a gumik segíteni fognak azoknak, akik kevesebb leszoerítóerővel rendelkeznek, ami a Ferrari egyik problémája volt – tehát alapból nem kell majd annyira felmelegíteni a gumikat”- ismerte el a sportigazgató.
„Nehéz elmagyarázni a dolgot, de alapvetően igen, könnyebb lesz nekik. Mindenkinek alkalmazkodnia kell majd az új egyensúlyhoz, és ez lehetőségeket teremt. Azt mondhatom, hogy a csapatoknak idén kevésbé lesz olyan bonyolult a dolguk, mint tavaly volt.”
A Pirelli továbbra sem írta alá a 2014-re és az azt követő időszakra vonatkozó szerződését, és Hembery azt is elárulta, hogy mi lehet a határidő a hosszabbításhoz – mivel fejleszteni kell az új formulának megfelelő keverékeket.
„A 2014-es fejlesztések akár rögtön elkezdődhetnének, de az az első, hogy rendelkezzünk szerződéssel. Azt mondhatnánk, hogy júniusig le kell zárnunk ezt az ügyet.”
A cég már korábban kifejtette az álláspontját a gumiháborúról, melyet nem tartanak szükségesnek az F1-ben, és Hembery most ismét elmondta: szerinte a versengésnek a csapatok és a pilóták között kell folynia.
„Vannak csapatok, melyek nem akarják, hogy versengés legyen ezen a téren. Az F1 egy olyan kategória, melyben az autók és a versenyzők között zajlik a versenyzés, és nem a gumigyártók között. A raliban már nyertünk másik beszállítóval szemben, de a közönség nem emlékszik erre. Például nem lenne tényező Austinban vagy Brazíliában, mivel a címért zajlik a csata. Egyszerűen csak arról van szó, hogy az igazi ellenfelekre kell koncentrálni, akik ebben az esetben az autók és a versenyzők.”
Hembery gyakran említi meg a ralit, és bevallottan nagyon kedveli ezt a sportágat. Mi lenne, ha választania kell Carlos Sainz vagy Fernando Alonso között?
„Carlos, mert két bajnokságot is nyertünk vele. De Alonso az egyik legjobb versenyző az F1 történelmében; nagyon bátor, és remélem, hogy megnyeri a címet a Pirellivel.”