Hrek>> : A Ferrari megtallta a problma forrst |
A Ferrari megtallta a problma forrst
2011.06.07. 21:24
A Ferrari jdonslt technikai igazgatja, Pat Fry szerint csapatnak sikerlt megtallnia, hogy mirt nem tudjk hozni azt a teljestmnyt a Pirelli kemny keverk abroncsaibl, mint a lgyakbl az idei szezonban.
Fernando Alonso s Felipe Massa egyszeren kptelen volt tartani a tempt ellenfeleivel a kemny keverk gumikon az elmlt versenyeken, amit mi sem bizonyt jobban, mint a barcelonai futam, mikor Alonso vezetett a lgy gumikon, majd egy teljes krt kapott a kemnyebb abroncsokra vltst kveten.
A Ferrari szakemberei az elmlt idszakban gzervel dolgoztak azon, hogy minl elbb megoldst talljanak a problmra, s Fry szerint erfesztsk nem volt hibaval.
„gy gondolom, hogy figyelembe kell venned a plya termszett s az ott hasznlt gumikat” – mondta a szakember a Ferrari hivatalos weboldaln. „Barcelona egy igazi kihvst jelent versenyplya: a leszorter kulcsfontossg az aut egyenslya mellett, s megfelel gumihmrskletet kell generlnod.”
„Ez a feladat pedig nem egyszer. A kicsapatok pldul egyltaln nem tudnak megfelel hmrskletet generlni, gy nem mkdnek nluk a kemny gumik.”
„Rengeteg mindenen dolgoztunk az elmlt hten s rmmel mondhatom, hogy vgre sikerlt megrtennk a jelensget. Tbb tnyez sszhatsa mindez, s most azon dolgozunk, hogy a gyakorlatban is megoldst tudjunk tallni minderre.”
A Ferrari szmos jtssal kszl a htvgi Kanadai Nagydjra, amiktl Fry mindenkppen tovbbi elrelpst reml.
„Ahogy azt mr megszokhattuk, a fejlesztsek s jtsok folyamatosan rkeznek, ami ezen a htvgn sem lesz mskppen. A hts szrny s a diffzor is mdosulni fog. Ha minden a terveknek megfelelen halad, akkor jabb elrelpst sikerl majd elrnnk” – mondta.
„Remlhetleg tovbb cskkentjk a klnbsget kztnk s az lcsapatok kztt. Nem volt sok id Monaco s Kanada kztt, de a kt plya klnbz, legalbbis aerodinamikai szemszgbl nzve a dolgot.”
Br a gumik ismt kulcsszerepet kaphatnak a htvgn, Fry gy gondolja, hogy azok szerepe nem lesz akkora az idei vben, mint tavaly.
„Biztos vagyok abban, hogy egy igen kemny verseny lesz” – folytatta. „Kicsit olyan, mint Monaco, ahol minden a tapadsrl s a fkezsrl szl. A tapads nagyon fontos lesz, mert nagyban befolysolja, hogy a kanyarok kijratnl mennyire kopnak az abroncsok.”
„Hasonl keverkeket kapunk, mint a mltban, azonban gy gondolom, hogy nem lesz olyan nagy problma ezek hasznlata, mint a tavalyi vben, hiszen a jelenlegi keverkek alapbl kemnyebbek.”
|