Hrek>> : Az F1-es csapatok nemet mondtak a radiklis vltoztatsokra |
Az F1-es csapatok nemet mondtak a radiklis vltoztatsokra
2011.05.16. 18:04
A Formula-1-ben szerepl csapatok a Trk Nagydjon kzsen megegyeztek abban, hogy nemet mondanak a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) ltal bevezetni kvn radiklis szablyvltoztatsokra.
A Formula-1-es Csapatok rdekvdelmi Szvetsge (FOTA) tbbek kztt 2014-ig 13 colrl 18-ra nvelnk a felnik tmrjt.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) az j motorszablyok (1,6 literes, 4 hengeres turb motorok) mellett tovbbi radiklis vltoztatsokat tervez, melynek rszeknt visszatrnek a „testlca” stlus els lgterelket hasznl „szoknys” versenygpek.
A Formula-1-ben szerepl technikai fnkk a Trk Nagydjon tartott lsen az FIA tervezete ellen szavaztak. A csapatok egy kevsb radiklis megoldsokat tartalmaz j csomaggal folytatnk a fejlesztseket. Ezzel egytt folytatnnk a lgellenlls s az zemanyag-fogyaszts cskkentst.
A szvetsgnek jnius vgig kell dntenie a csapatok „kvnsgairl”.
Az FIA munkjt Patrick Head (Williams) s Rory Byrne, a Ferrari egykori vezet tervezje segti.
A csapatok tervezete kztt szerepel a felnik tmrjnek nvelse – 13 colrl 18 colra. Ezzel egytt a csapatok megtartank a DRS-t is, ha az valban megknnytik az elzst.
A hts szrnyak sokkal seklyebbek lennnek, hasonlak ahhoz mint, amit Monzban hasznlnak. A biztonsg jegyben alacsonyabb orrkpokat alaktannak ki a felfutsok elkerlse rdekben. A maximlis magassgot mg nem hatroztk meg.
Az els szrnyat rint vltozs az lenne, hogy a szlessgt 1800 millimterrl 1650 millimterre cskkentik.
A csapatok azrt mondtak nemet a radiklis vltoztatsokra, mivel szerintk ez sok munkt s kltsget jelentennek s a vgeredmny bizonytalan lenne.
|