Hrek>> : Veszlyes lehet a hts lgterel? |
Veszlyes lehet a hts lgterel?
2011.04.20. 13:06
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg technikai bizottsga a Trk Nagydj utn lsezik, amely sorn kielemzik az idn bevezetsre kerlt piltaflkbl szablyozhat hts lgterel mkdst s hatkonysgt. Az elzsi segdeszkzt a szabadedzseken s az idmrn brmikor hasznlhatjk a versenyzk, a futam alatt viszont csak a kijellt plyaszakaszon.
Az els hrom futam utn tbben is arra panaszkodtak, hogy a szrny nem mkdik megfelelen – tbb esetben is elfordult, hogy az elem hasznlat utn (fkezsnl) nem llt vissza az eredeti pozcijba. A Mercedes technikai vezetje, Ross Brawn elismerte, hogy az esetkben ez konstrukcis hibra vezethet vissza. "A tervezsnl a hatrokat feszegettk, s taln egy kicsit messzire mentnk, ugyanis gy tnik, hogy amikor az elem ltszlag visszall az eredeti pozcijba, a nem tkletes zrs miatt az oldalrl rkez lgramlatok megzavarjk a mkdst."
Mg a Mercedesnl a tervezs okozza a problmt, a Ferrarinl mszaki hiba okozott nehzsget Knban. Fernando Alonso a tiltott znban is aktv hts lgterelvel haladt, amely mgtt olasz laprteslsek szerint elektronikus, s nem vezeti hiba ll, ugyanis a mkdst az FIA elektronikja szablyozza.
Ezt Emanuele Pirro is megerstette, aki a htvgn szakrtknt segtette a versenybrsg munkjt. "Vlhetleg egy elektronikus problma lpett fel. Ez biztonsgi krdseket is felvet, ugyanis ha a szrny a kanyarban is mkdsbe lp, jelentsen cskken a leszorter. Ennek alaposan utna kell jrni.”
Mivel Alonsnak semmi elnye nem szrmazott az esetbl, az FIA nem szankcionlt s a spanyol pilta megtarthatta a hetedik helyt.
|