Hrek>> : A msodik edzsen is Vettel az len |
A msodik edzsen is Vettel az len
2011.04.15. 10:05
Shanghaji szmog ide vagy oda, a vilgbajnoki cmvd Sebastian Vettel nem kdstett a Knai Nagydj pnteki szabadedzsein, mivel mindkt gyakorlst az len zrta. A htvgn vrhat izgalmak szempontjbl mindenesetre biztat lehet, hogy a McLaren htrnya kt msodpercrl kevesebb, mint kt tizedmsodpercre olvadt a msodik edzsen.
Magyar id szerint pntek reggel 8 rakor j idben, 26 Celsius-fokos leveg s 35 Celsius-fokos aszfalthmrsklet mellett folytathattk a Forma-1-es csapatok a 2011-es Knai Nagydjra val felkszlst, s az egyedli zavartnyezt az els szabadedzshez hasonlan ezttal is a plya felett tallhat vrosi szmog jelentette szmukra.
A csapatok tbbsge rgtn az edzs els perceiben plyra kldte mindkt piltjt az els bemelegt krk megttelre, s az els gyorskrkre sem kellett sokig vrni. Szemlyi vltozs hrom helyen trtnt az els edzshez kpest, hiszen a msodik gyakorlson mr mindegyik csapat kt flls piltjt kldte munkba a htvge tovbbi rszre val felkszls jegyben, vagyis aktv tesztpiltk feladata Knban ezzel vget is rt. A Force Indinl Nico Hlkenberget Adrian Sutil, a Toro Rossnl Daniel Ricciardt Jaime Alguersuari, a Team Lotusnl pedig Luiz Razit Jarno Trulli vltotta jl megszokott piltalsben.
Razinak az els edzsen ugyan felfggeszts-problmi addtak, de a msodik gyakorls kezdetre a csapat szereli orvosoltk a bajt, gy Trulli mr egybl az els percekben zavartalanul hajthatott ki a sanghaji aszfaltcskra, csakgy, mint az els edzsen kocsit tr Nick Heidfeld (Lotus Renault GP) s a ltvnyosat piruettez Pastor Maldonado (Williams). Paul di Restnak (Force India) s Vitantonio Liuzzinak (Hispania) mr nem volt ilyen szerencsje - elbbi az egsz msodik trninget a bokszban tlttte technikai problma miatt, mg Liuzzinak legalbb nhny kr jutott a plyn az etap legutols perceiben.
A msodik szabadedzsen tovbbra is kivtel nlkl az els trningen hasznlt kemny keverk abroncsokon folytattk a munkt a csapatok, s egszen az edzs 23. percig kellett vrni az els lgy gumin futott gyorskrre - Maldonado egybl a 3. helyre ugrott elre a Williamsszel, ami elre sejtetni vlte, hogy a lgy gumikon ezen a htvgn jelentsen jobb idket lehet majd elrni, mint a kemnyebb keverken.
A sorrend ekkor, 23 perc elteltvel egybknt Nico Rosberg (Mercedes GP), Jenson Button (McLaren) s Pastor Maldonado volt az lmeznyben. Nem sokkal ksbb a ferraris Felipe Massnak is megjtt a kedve a lgy gumik kiprblshoz, s els ilyen szetten futott gyorskrvel egybl az lre is llt, mgpedig 1:38.507-es kridvel, ami mr Sebastian Vettel kora reggel futott leggyorsabb idejnl is j kt tizedmsodperccel gyorsabb volt. A szezon els kt futama utn a Ferrarinak egyrtelmen javtania kell sajt kvalifikcis tempjn, a brazil a msodik edzs nagy rszben lthatan mindent meg is tett ennek rdekben.
Rosberg viszont hamarosan megmutatta a ferrarisoknak, hogy mg mindig van mit csiszolniuk sajt tempjukon, mivel is megtette els gyorskrt a lgy keverken, is azon nyomban vissza is vette az els helyet Masstl, mghozz nem is akrmilyen: 1:37.943-as kridvel. Mindekzben az els edzst hatalmas flnnyel az len zr kt Red Bull hallos lelki nyugalomban krztt a sanghaji ringen, Vettel s Mark Webber autjt is jl megtankolta a csapat az edzs elejn s mindkettjket kemny abroncsokon kldtk plyra, vagyis k mr szemmel lthatan az idelis versenybelltsokat kutattk.
Heidfeld tle nmileg szokatlan mdon ismt lecsszott a plyrl, ezttal a 2-es kanyarban (az els edzsen a 10-es kanyar fogott ki rajta), s a htvge sorn mr msodszor trte ssze a Lotus Renault elejt, ami miatt jabb rvid pihenre knyszerlt.
Ha a rutinos nmet kicsit krlnz a bokszban, Fernando Alonso szemlyben akr idelis beszlgetpartnerre is tallt volna, hiszen a msfl rs edzs kzepe tjn a Ferrari spanyolja is a bokszban volt knytelen vesztegelni egy hidraulikus jelleg problma miatt. Mindez klnsen bosszant lehet a maranelliak szmra, akik csaknem a teljes tli felkszlst technikai problmktl mentesen teljestettk, ehhez kpest az elmlt hat napban ez mr a msodik alkalom, amikor Alonsval a technika babrl ki. A Malj Nagydjon az llthat hts szrny sznt meg llthatnak lenni a Ferrarijn, mg ezttal teht a hidraulikus rendszerben keletkezett valami hiba, ami miatt a spanyol csak az edzs utols tz percben tudott jbl plyra hajtani.
Az edzs utols flrjba rkezve szinte veznyszra kezddtt meg a tzijtk a plyn, mivel a topcsapatok pilti ekkor reztk gy, hogy eljtt az ideje els lgy gumin futott gyorskreik megttelre a knai nagydjhtvgn. 65 perc elteltvel a vilgbajnok Vettel ismt a mezny lre llt, mgtte egy perc leforgsa alatt a Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher sorrend alakult ki az els t helyen, vagyis a McLaren mellett a Mercedes GP is elg biztat formt mutat egyelre Sepangban, krds, hogy ezt a htvge htralev rszre is t tudjk-e vajon menteni majd.
rdekessg lehet tovbb, hogy br a lgy gumi szemmel lthatan sokkal gyorsabb kridk megfutst teszi lehetv a piltk szmra, mint a kemny keverk abroncs, m - az eddig Knban ltottak alapjn - feltnen rvidebb az lettartama annl. Vettel legalbb t krt kpes volt megtenni a lgy gumikon (a msodik krben volt a leggyorsabb), m Hamilton pldul egyetlen gyorskre megfutsa utn kzlte a csapatval rdin, hogy a gumik ezennel el is fogytak az autjrl. Mindez rendkvli izgalmakat gr mr a szombati kvalifikcira s a vasrnapi futamra is.
Az edzs hajrjban az lmeznyben mr nem vltozott a sorrend, vagyis Vettelt a kt McLaren s a kt Mercedes kvette a sorban az els t helyen. Az els sanghaji gyakorlshoz hasonlan a 6. helyen zr Massa mg egy msodpercen belli klnbsggel kvette Vettel gyztes idejt, a tbbiek viszont mr kvl rekedtek ezen a hatron. A 7. helyen Adrian Sutil vgzett a Force Indival, rajta kvl mg a Lotus Renault piltaprosa s a Vettelhez kpest nyilvnvalan ms programot fut Webber frt mg be a top 10-be a msik Red Bull-lal.
Az edzs taln legnagyobb negatv meglepetst a technikai problmtl is sjtott Alonso szolgltatta, aki csak a 14. helyen zrt a Ferrarival, m az igazsghoz az is hozztartozik, hogy amikor plyn is volt ppen, tbbnyire akkor is a kemny keverk abroncsokon, viszonylag sok zemanyaggal az autjban futott.
A legnagyobb pozitv szenzcit pedig ktsgkvl a Hispania duja szolgltatta, hiszen annak ellenre, hogy Vitantonio Liuzzi csak 3 krt tudott megtenni a plyn, a spanyol kiscsapat a msodik sanghaji edzsen mindkt autjval megelzte a Virgin piltaprost, akik gy az utols kt helyen vgeztek, s csaldottsgukat nvelheti, hogy Timo Glock autjban mg a kipufogrendszer is rakonctlankodott.
A Knai Nagydj harmadik szabadedzse magyar id szerint szombat hajnali 5 rakor, az idmr edzs reggel 8 rakor kezddik.
2011-es Knai Nagydj, 2. szabadedzs:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.688s 34 2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m37.854s + 0.166 22 3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m37.935s + 0.247 31 4. Nico Rosberg Mercedes 1m37.943s + 0.255 34 5. Michael Schumacher Mercedes 1m38.105s + 0.417 29 6. Felipe Massa Ferrari 1m38.507s + 0.819 36 7. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m38.735s + 1.047 35 8. Nick Heidfeld Renault 1m38.805s + 1.117 26 9. Vitaly Petrov Renault 1m38.859s + 1.171 31 10. Mark Webber Red Bull-Renault 1m39.327s + 1.639 33 11. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m39.538s + 1.850 33 12. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m39.667s + 1.979 37 13. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m39.771s + 2.083 18 14. Fernando Alonso Ferrari 1m39.779s + 2.091 17 15. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m39.828s + 2.140 25 16. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m39.925s + 2.237 32 17. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m39.953s + 2.265 30 18. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m40.476s + 2.788 30 19. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m41.482s + 3.794 32 20. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m42.902s + 5.214 25 21. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m43.850s + 6.162 3 22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m44.008s + 6.320 35 23. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m44.747s + 7.059 12
|