Hrek>> : A Ferrari a Toyota szlcsatornja miatt bukja el a szezont? |
A Ferrari a Toyota szlcsatornja miatt bukja el a szezont?
2011.04.13. 20:32
Knnyen lehet, hogy a Scuderia Ferrari megtallta a problma f forrst. A 2011-es vre tervezett versenygp, a 150Italia a Toyota szuper-modern szlcsatornjban mondott csdt.
A tavalyi szezonhoz hasonlan a Scuderia Ferrari egy rendkvl ers s termkeny tli tesztidszakot zrt Eurpban. Az olasz csapat messze a legtbb kilomtert tette meg az elszezonban s a 150Italia nvre hallgat aut nagyon versenykpesnek s megbzhatnak tnt.
Ausztrliba rkezvn sokan a cmvd Red Bull-Racing s a Ferrari prbajt vrtk az els helyrt. Ehhez kpest Fernando Alonso s Felipe Massa is leszerepelt az idmrn az autval.
A versenyen mr jobb tempt diktlt az aut, akrcsak legutbb Malajziban, de egy krn a gp tovbbra sem tud igazn j teljestmnyt nyjtani.
A Ferrari elismerte, nagy a gond s, ha ezen a htvgn Knban nem sikerl megfelel elrelpst produklniuk, akkor tllnak a „B” tervre, ami a grdhoz kzel ll forrsok szerint egy „B” aut megptst jelenti. Az idn 400 milli eurbl gazdlkod csapat szmra nem jelent klnsebb problmt az, ha esetleg t kellene ptenie az autt.
Stefano Domenicali csapatfnk kedden a technikai vezetkkel (Aldo Costa, Pat Fry) Maranellban vlsgstbot tartott s tbeszltk a lehetsges opcikat, amit a Ferrari meg is erstett.
A csapat szerint a f problmt az jelenti, hogy a szlcsatornkban szerzett adatok nem egyeznek a plyn szerzetekkel. Ez a tervezsre vezethet vissza. A Ferrari szlcsatorna hlzata jelenleg fejleszts alatt ll, gy Alonso csapata a Toyota szuper-modern szlcsatornjban (Kln) tervezte meg a gp 95%-t . Mivel a Toyota teljesen ms technolgit hasznl, az olasz mrnkk nem rendelkeztek nagy tapasztalattal a rendszert illeten.
Ugyanez volt a helyzet 2001-ben a McLaren s 2007-ben a Renault esetben, amikor a szmtsok nem feleltek meg a valsgnak.
|