Hrek>> : Alonso visszasrja a hat vvel ezeltti korszakot |
Alonso visszasrja a hat vvel ezeltti korszakot
2011.03.04. 12:58

A ktszeres vilgbajnok Fernando Alonso boldog, hogy immr a msodik Formula-1-es szezonjt kezdheti meg a legends Ferrari csapatnl. A 29 ves versenyz a spanyol Marca cm napilapnak adott interjban elmondta, hogy remekl rzi magt a maranelliakl.
"Amikor csatlakoztam a Ferrarihoz, tudtam, hogy egy legends s varzslatos krnyezetbe fogok csppenni, de amit itt tapasztaltam, az minden vrakozsomat fellmlt. Nagyon lvezem az letet a Ferrarinl. Mg a msodik, a nyolcadik s a huszonharmadik helyben rmmet lelem" – jelentette ki Alonso, aki az utbbi idben sokkal jobban rzi magt a Formula-1-ben, mint 2007-ben, amikor kijelentette, hogy a szguld cirkusznak nem sok kze van a sporthoz.
Mostanra mr valamelyest megvltozott Alonso vlemnye: "A Formula-1 valban nemcsak a versenyzsrl szl, hiszen jelen vannak az zleti rdekek is. Ez a sport nem szimpln a versengsrl szl. Az autk nem azonosak, s a szablyok sem egyformn rintik a csapatokat, de ezzel mindenki tisztban van, s elfogadja, hiszen taln ppen ebben rejlik a Formula-1 varzsa."
Alonso pontosan 10 vvel ezeltt, 2001. mrcius 4-n debtlt a Formula-1-ben a Minardi csapat szneiben – az jonc pilta Ausztrliban a 12. helyen rt clba. Az elmlt tz vben a spanyol pilta szmos autt vezethetett, amelyek kzl a 2009-es Renault-t tartja a legrosszabb versenygpnek. "Nagyon nem voltam kibklve vele, Szingaprban mgis sikerlt a dobogra llnom."
Nemcsak a legrosszabb, Alonso legjobb autja is Renault volt, a 2005-s, valamint a 2006-os modell, amelyekkel bajnoki cmet nyert. "Ekkor volt a gumihbor a Michelin s a Bridgestone kztt, amelynek ksznheten nhny msodperccel gyorsabbak voltunk, mint a vetlytrsak, mindezt gy, hogy az aut teljestmnye eleve 900 ler volt."
"Hat vvel ezeltt mg nem volt ilyen fejlett az aerodinamika, mgis hatalmas a klnbsg a mostani s az akkori kridk kztt. A valenciai plyn 1:08-as idket futottunk, mg ma 1:14-es idket lehet kihozni az autbl – ez hat msodperces klnbsget jelent. Azokat az autkat nagyon nehz felmlni, ezrt mondom, hogy a 2005-s s a 2006-os Renault-t volt a legjobb vezetni."
Alonso az interjban azt is elrulta, hogy korbban lehetsge lett volna arra, hogy a Prost csapathoz szerzdjn, ahol Ferrari motorral szerelt autt vezethetett volna, mivel azonban nem ltott garancit arra, hogy a ksbbiekben a Ferrari tesztpiltja lesz, lemondott a tervrl.
"A Prostnl semmire sem volt garancia, ezrt a Renault jobb vlasztsnak tnt" – tette hozz Alonso, aki 2002-ben a francia gyrt tesztpiltja lett, majd egy vvel ksbb mr a versenyeken is bizonythatott.
Alonso 157 versennyel a zsebben is csak egy dolgot akar: nyerni. "Nem azrt vagyok itt, hogy msokkal bartkozzam, hanem, hogy bajnoki cmeket szerezzek. Remlem, sikerl elegend cmet nyernem ahhoz, hogy az emberek mindig is emlkezzenek rm. Ha nem jn ssze, akkor is boldogan fogok visszavonulni s bszke leszek az elrt eredmnyekre."
|