Hrek>> : Ferrari: Szgyen Massa problmja |
Ferrari: Szgyen Massa problmja
2011.02.05. 13:04
A kvetkez sorokban a Ferrari technikai fnkvel, Aldo Costval kszlt interjt olvashatjtok oldalunkon.
Costa szgyennek nevezte Felipe Massa valenciai problmjt.
Hrom nappal a szezon els tesztje utn a csapatoknak mg mindig nincsen kzzelfoghat bizonytka arra vonatkozan, hogy az j autk mekkora hatkonysggal mkdnek. A Scuderia Ferrari Marlboro sem kivtel ez all a szably all, amint azt Aldo Costa, a technikai igazgat is megerstette egy rvid tallkozn a mdival, a Ricardo Tormo plyn, Cheste-ben.
„Mg mindig olyan sok krds lg a levegben, hogy ebben a szituciban nehz lenne relis kpet kapni, kezdjk pldul a gumik problmjval.” – mondta Costa. – „A rendelkezsre ll nagyon rvid id alatt a Pirelli nagy munkt vgzett, hogy itt megfelel abroncsok lljanak a rendelkezsnkre, a konstrukci szempontjbl a megbzhatsg j ton halad. s most fejlesztik tovbb a vegyleteket, a Miln bzis csapat szerint fejldni fognak. Azutn pedig rajtunk ll, hogy az aut mechanikai elrendezsn dolgozzunk, hogy javtsunk a gumik viselkedsn.”
Elkerlhetetlen, hogy a sajt szeretett volna vlemnyt formlni-hallani arrl, hogyan is sikerltek az els tesztek. „Tekintve, hogy a sajt munknkat viszonylag elszigetelten vgeztk, elgedettek lehetnk az elvgzett munkval.” – fejtette ki a prmai mrnk. – „Tbb-kevsb tudjuk, hogy hogyan llunk, mg akkor is, ha bven van mg tennivalnk abban az gyben, hogy teljes mrtkben megrtsk az aut kezelst, pl. aerodinamikai szempontbl vagy a gumik tekintetben. Azonban ha mr most megmondannk, hogy hol is llunk, az nem lenne egy precz vlasz. Nem azt mondom, hogy a sttben botladozunk, hanem sok ismeretlen tnyez jtszik mg itt kzre. s hadd jegyezzem meg, hogy ez csak a kezdet, rsznkrl tisztban vagyunk vele, hogy most Jerezre kell koncentrlnunk mikzben az aerodinamika vgleges vltozatt csak Bahreinben fogjuk ltni. s azt hiszem, ezzel mindenki gy van.”
Ma Felipe egy megbzhatsgi problma miatt elvesztett a plyn tlthet idejbl 4 rt s Costa ennek okval kapcsolatban ezt a felvilgostst adta. „Ez egy igazn ostoba dolog volt: egy cs eltrtt s az olaj vgigfolyt a kipufogcsvn valamint a gumikon. Ez az aut prgshez valamint ahhoz a kis tzhz vezetett, ami azt eredmnyezte, hogy Felipnek olyan sokig kellett a garzsban rostokolnia. Ez egy szgyen volt, pedig addig a pontig minden rendben ment.”
Egy msik fontos tma, ami a figyelem kzpontjban volt a teszt ideje alatt, mg ha pontos rszletek mg nincsenek: hogy az llthat hts szrnyakat hogyan is lehet majd ezt hasznlni a versenyeken, mg nem vglegestettk. „Az FIA tjkoztatott minket, hogy milyen mveletet lehet a hts szrnnyal vgrehajtani: abban az esetben, ha kvet minket egy aut, ha 600 mterre vagyunk az egyenes vgtl, bizonyos id alatt a kt aut kztti „rs” lekzdse rdekben, ha a clra vezet kanyarba fordulunk be, de mg mindig sok a tisztzatlan krds.” – folytatta a maranello-i csapat mszaki igazgatja. „Tovbbi informcikat, rszletekbe menen s a forgatknyveket mg tisztzni kell, s azt mondtk, hogy legalbb a versenysorozat korai szakaszban az ess versenyeken nem lehet majd hasznlni a mozgathat hts szrnyakat. Akkor lesz majd sz errl jra, ha megltjuk, hogy a versenyen hogyan mkdnek ezek a dolgok.”
Mint tapasztalt mrnkk, Costak szleltek nhny eredeti tletet ms autkon. „Mi hatrozottan lttunk nhny nagyon eredeti dolgot, pldul a Renault kipufogcsvt, a Williams sebessgvltjt.” – mondta Aldo. - „Mi is olyan sok vasat tartunk a tzben, hogy rdekes lesz ltni, ahogy ezek a dolgok szpen kiderlnek. Elgedettek vagyunk az elvgzett munkval. Mit szmt, ha egy gyors aut nem annyira innovatv, de tbb esetben elegend teljestmny, ha megfelel kridket szllt.”
|