Hrek>> : Krdezz-felelek Alonsval |
Krdezz-felelek Alonsval
2011.01.30. 13:39
Az elmlt pr napban, az F150 pnteki bemutatjnak ksznheten, Felipe Massa s Fernando Alonso lettek a szguld cirkusz hreinek fszerepli. A kvetkez krdezz-felelek (Q&A) interjban a kt versenyz nem csak az j autrl, de az idei v lehetsgeirl s esetleges problmirl is beszl.
Krds: Fernando! Kpzeld el azt a helyzetet, amikor Bahreinben hrom aut halad kzvetlenl egyms mgtt. Mi trtnhet?
Fernando Alonso: Az llthat hts szrny az egyenesekben csak kell kzelsgben hasznlhat, gy az lenne a legfontosabb, hogy a kanyarba gy rkezzek meg, hogy kevesebb, mint msfl msodperccel vagyok lemaradva, de ez nagyon nehz. n nem ltom annak lehetsgt, hogy tbb lesz az elzs. Azt gondolom, hogy ettl mg nehz lesz elzni, s az elzsek tovbbra is kockzatosak lesznek.
K: Msfl hnap van mg htra, tizent tesztnappal. Hogyan hasznlod ki ezt az idt, amikor nem autban leszel?
FA: Azokon a napokon, amikor nem tesztelek, akkor is nagyon fontos, hogy a plyn legyek, mert a Felipe tesztjei is hozzjrulnak a fejlesztsekhez. Az adatait is begyjtjk, hiszen azok is fontosak szmomra, s fordtva is gy van.
K: Nem gondolod, hogy a kormnyon lv rengeteg parancs olykor megtrflhat majd vezets kzben?
FA: Azt hiszem ezek a gombok az eddigieknl is nehezebb teszik a vezetst. Ebben az vben mg kt gomb kerl fel: a hts szrny, plusz a KERS gomb. A vezets gy mg szrakoztatbb lesz, s mg tbb dologra kell majd koncentrlni.
K: Elrted mr a tkletes testslyt erre az vre? A vezet ls idn magasabbra kerlt, mint tavaly. Hogy hat ez a vltozs a vezetsi stlusodra?
FA: Mr megkezdtem a felkszlst, s arra szmtok, hogy Ausztrliban mr szz szzalkos lesz a versenyformm. Azt akarom, hogy tkletes versenyeket fussak Ausztrliban, Malajziban s Knban. A mlt hten sokat motoroztam, sztam, s edzettem a nyakamat. A slyom rendben van. Nem hiszem, hogy a KERS-el brmilyen problma is lenne, azrt sem, mert az aut minimlis slyt 640 kilra emeltk. A vezets szemszgbl az ls, s a helyzetem nem vltozott jelentsen.
K: Az, hogy gyorsabban kopnak majd a gumik, hogyan befolysolja majd a vezetsi stlusodat?
FA: Nem tudom. Mg mindig vizsgljuk a dolgot, de az is lehet, hogy a magasabb gumikops csak mer spekulci. Termszetesen az egy kills helyett kett, az sokat jelenthet a versenyen, mert egy killssal 25 msodpercet veszthetsz, amihez harminc kr kell, hogy visszaszerezd.
K: Milyen elvrsaid vannak magaddal szemben? Melyik csapat lesz a legfbb ellenfele a Ferrarinak?
FA: Magasra tettem a mrct, s a motivci az els hnapban is ugyan az, mint egsz vben. gy gondolom, hogy egy egyedlllan klnleges csapat rsze vagyok, s ezt mr bizonytottk. A tbbiek csak az els teszteken mutatjk majd meg autikat, gy egyelre senki nem mond semmit, sem a piltk, sem a csapatvezetk. Ha mindenkp vlaszolnom kell, akkor azt hiszem a Mercedesnek megvolt a lehetsge versenykpes autt pteni, de harcolni fogunk a McLarennel s a Red Bullal is.
|