Hírek>> : A Renault legszebb pillanatai |
A Renault legszebb pillanatai
2010.12.14. 12:14
Jövőre már új színekben pompázva folytatja tovább az estonei csapat, de még előtte a Renault F1 Team megpróbálta felidézni a Renault modern kori történelmének legemlékezetesebb pillanatait. Most 2005-ig tekintettek vissza.
Malajzia 2003 – az első pole pozíció és dobogó

Pénteken még volt olyan csapatvezető, aki azt mondta a Renault-ról, hogy csak a pálya tisztítása miatt van a Formula-1-ben, szombaton azonban már a csapat pilótái Fernando Alonso és Jarno Trulli szerezték meg az első sort, amit egy dobogós helyezés követett a futamon, a csapat első dobogója az 57-ből.
Magyarország 2003 – a Renault F1 Team első győzelme
2003. augusztus 23. volt egy perzselő nap a Hungaroringen, amikor is Fernando Alonso megszerezte a Renault első győzelmét a francia autógyár visszatérését követően. 1906-ban az első nagydíjat egy Renault volánja mögött a magyar Szisz Ferenc nyerte, most 93 évvel később Fernando, Michael Schumachert is lekörözve a Formula-1 addigi legfiatalabb futamgyőztesévé vált Magyarországon.
Monaco 2004 – Trulli Monaco hercege
Azt mondják győzni Monacóban felér egy fél világbajnoki címmel. A Renault-nak ez először 2004-ben sikerült. Jarno a pole-ból indulva uralta az egész versenyt, majd mindenki lelkes éljenzése közepette elsőként szelte át a célvonalat. A szenzációs monacói győzelem volt Jarno első és eddig az utolsó futamgyőzelme a Formula-1-ben.
San Marino 2005 – királyi csata Schuamcherrel

A Fernando Alonso és Michael Schumacher között a 2005-ös San Marinói Nagydíjon folyó küzdelem sokáig emlékezetes marad. Bár a Ferrari ott lihegett Fernando sarkában, a spanyol az utolsó tartalékokat is kifacsarva az R25-ös Renault-ból 12 körön keresztül sikeresen állt ellen a német rohamainak.
Brazil 2005 – a küldetés befejezve

Bár nem ez volt minden idők legizgalmasabb versenye a dobogós eredmény azt jelentette, hogy Fernando Alonso megszerezte saját és a Renault első egyéni világbajnoki címét.
Japán 2005 – a McLaren visszavág
Bár minden szem az utolsó körben Kimi Raikkönen és Giancarlo Fisichella csatájára irányult, ez volt Fernando Alonso egyik legjobb versenye is. A spanyol a 16. helyről rajtolva emlékezetes küzdelemben verekedte fel magát a dobogóra. Hátborzongató verseny Alonso vakmerő előzésével, amit Michael Schumacher ellen a legendás 130R kanyarban hajtott végre. Egyszerűen leírhatatlan volt.
Kína 2005 – a Renault a világbajnok
A szezon utolsó futamán még volt egy fontos kérdés, hogy vajon a Renault vagy a McLaren viheti e majd haza a konstruktőri bajnoki címet. Ez a versenyen magabiztos teljesítményt nyújtó Renault-nak sikerült. De mi volt a siker kulcsa? Nem más, mint a Renault RS25 V10-es erőforrása, amit a csapat csak az utolsó futamon vetett be és valószínűleg ez volt minden idők legerősebb V10-es erőforrása. A csapatnak azonban szó szerint semmi sem volt drága, hogy a levezetőkörben meghallhassa a futamgyőztes Fernando Alonso hangját a rádióban, amint a spanyol világbajnok rákezd a Queen együttes klasszikus dalára „Mi vagyunk a bajnokok….”
|