Hrek>> : A tengerentli nagydjak logisztikai problmi |
A tengerentli nagydjak logisztikai problmi
2010.10.07. 19:32
A 2010-es Formula-1-es szezon a vghajrhoz rkezett, minden csapat gyzni szeretne, a hozz vezet t azonban nagyon messze van Eurptl, ami nem knnyti meg a csapatok dolgt. A tengerentli versenyek logisztikai nehzsgeibe most a Ferrari rvn pillanthatunk be.
A Suzukai Nagydjat kveten a Ferrarinak nem lesz lehetsge arra, hogy visszatrjen Maranellba, ez azt jelenti, hogy a szokottnl is alaposabban kell felkszlnik a kvetkez versenyekre. Nhny alkatrszt azonban vissza kell szlltani a gyrba, hogy megjavtsk vagy korszerstsk. „Ez nagyon bonyolult eljrs, j szervezkpessgre van szksg, s arra, hogy minden helyzetet knnyen tlss” – nyilatkozta Diego Ioverno a Ferrari logisztikai vezetje. „A legfontosabb az, hogy vasrnap este nem csak ssze kell pakolnunk s elindulnunk a kvetkez nagydjra, de ellenriznnk kell mindent, mert a telemetria nem minden esetben mutatja meg azt, hogy minden rendben van e az autval.”
A „csomagols” vgeztvel az autk a kvetkez versenyre utaznak, de szinte minden ms visszatr Maranellba javts vget vagy, csak azrt mert j alkatrsszel helyettestik ket. Ez a plyn is jabb nehzsgeket okoz, mert a bokszokban egy nll mhelyet is zemeltetnie kell majd a csapatnak, ami tovbb nveli a bokszokban tapasztalhat zsfoltsgot. Az egyes plykra felksztett autk kztt pedig igencsak nagy klnbsgek vannak. Pldul Suzuka s Interlagos jelents mrtkben eltr karakterisztikj plyk, ezrt az autk is ms aerodinamikai s egyb alkatrszekkel lesznek majd felszerelve.
|