Hrek>> : Alonso azt hitte, csak a 3. rajtkockra plyzhat |
Alonso azt hitte, csak a 3. rajtkockra plyzhat
2010.09.25. 23:44
Fernando Alonso, a Ferrari vb-aspirnsa „hsvti meglepetshez” hasonltotta azt, hogy a Red Bull-dominancit megtrve sikerlt megszereznie a pole pozcit a Szingapri Nagydj idmr edzsn. A spanyol a j rajt fontossgt hangslyozza s remli, hogy j eredmnyt rhet el a futamon.
Sajt magt is meglepte a Szingapri Nagydj idmr edzsn a Ferrari vb-aspirnsa, Fernando Alonso, aki a htvge korbbi szakaszban ltott flnyes Red Bull-uralom ellenre megszerezte a pole pozcit a dlkelet-zsiai vrosllam utcai plyjn, s gy Monza utn zsinrban msodszor rajtolhat a legelkelbb helyrl.
Mg a szabadedzseken pardz, gy a pole legfbb vromnyosnak tartott Sebastian Vettel mindkt gyors krt elszrta a Q3-ban, addig Alonso a htvge legjobb idejt sszehozva 1:45.390-es krrel zrt az len. Tette mindezt gy, hogy a Q2-ben rakonctlankodni kezdett a motorja, amit csak egy tprogramozssal lehetett megoldani s csak az utols pillanatokban jutott tl a kzps szakaszon.
„Nem volt knny a mai nap, de az idmrn sikerlt kihozni a lehet legjobbat az autbl, amit szerintem a legnagyobb rivlisaink nem mondhatnak el magukrl. szintn szlva azt gondoltam, hogy az egsz htvgn dominl Red Bullok vgeznek majd az len, szmunkra pedig a 3. hely lesz a relis cl, de vgl a pole-ban ktttem ki. Ez majdnem olyan, mint egy hsvti meglepets” – fogalmazott a spanyol, aki monzai diadalval felkzdtte magt a bajnoki tabella 3. helyre.
Mint arra 2005 s 2006 vilgbajnoka rvilgtott, a szingapri pole pozci tbb tekintetben is kiemelten fontos a Ferrari szmra: „Minden pole pozci fontos, de mivel ez a mostani az v kulcsfontossg szakaszban szletett, hatvnyozottan fontos s remnyt ad arra, hogy tovbb cskkenthetem a htrnyomat az sszetettben. Komoly lketet ad az, hogy ktszer egyms utn megszereztk a pole-t, radsul Monzban s Szingaprban, kt igazn eltr helysznen. Ez is azt mutatja, hogy minden plyn versenykpesek vagyunk.”
Msokhoz hasonlan Alonso is a j rajt fontossgt hangslyozza s abban remnykedik, hogy Monza utn a villanyfnyes sszecsapson is j eredmnyt rhet el.
„A rajt fontos lesz, de mginkbb fontos, hogy megrizzk a koncentrcinkat a 61 krs, nagyon hossz verseny vgig. Ez rendkvl megterhel lesz mind fiziklisan, mind pedig az aut szmra. A plya llapota is kulcsfontossg lesz, mert lthattuk, hogy bizonyos rszek hosszabb ideig maradnak nedvesek, gy elg, ha pr rval a rajt eltt esik, az mr sokat vltoztathat a helyzeten. A sajt versenynket kell futnunk s gondoskodnunk kell arrl, hogy j eredmnyt rnk el. Ehhez a lehet legjobb helyzetben vagyunk” – fogalmazott az oviedi szlets klasszis.
Felipe Masst csapattrsval ellenttben nem csak ksrtette a technika rdge, hanem le is csapott r. A vrsk brazilja alatt a Q1-ben egy felttelezett vlthiba miatt megllt az F10-es, gy nem folytathatta a kvalifikcit.
„Vratlanul vlthiba lpett fel, minden eljel nlkl, gy le kellett llnom a plyn. Vizsgljuk, hogy kiderljn, pontosan mi trtnt. Az utols helyrl kell indulnom, ezrt arra szmtok, hogy kompliklt futamom lesz, hiszen ezen a plyn nagyon nehz elzni. Igaz, ezen a helysznen brmi megtrtnhet. Lehet es, biztonsgi aut s ki tudja mg, hogy mi ms!” – fogalmazott a csaldott dl-amerikai.
Alonso teljestmnyvel a Ferrari vezet versenymrnke, Chris Dyer is elgedett volt. Az ausztrl szakember rmutatott: a ktszeres bajnoknak nemcsak 1:45.390-es etalonja, hanem az utna futott 1.45.445-s kre is jobb volt a 12 ezreddel Vettel legjobbjnl.
"Fernando tnyleg fantasztikusan vezetett az idmrn: kt mrt krt futott a Q3-ban, s mindkett elg lett volna a pole pozcihoz" - szgezte le Dyer. - "Ez azrt kivteles, mert a kvalifikci kezdetig egyetlen tiszta krt sem tudott sszehozni a lgy gumikon."
Alonso az idmrt kvet sajttjkoztatn elrulta: a Ferrari ksrleti zemmdban hasznlta a vltelektronikt, de Massa balszerencsje miatt a Q1 utn visszalltotta a rgi konfigurciba. A mveletbe azonban hiba csszott.
"A Q2-ben tltem egy feszlt pillanatot, amikor az egyik motorelektronikai vltoztats nem gy slt el, ahogy vrtuk, de miutn tprogramoztuk, minden visszatrt a rendes kerkvgsba" - idzte fel a spanyol, aki nem bnn, ha a vgeredmny egy unalmas futam utn megegyezne a rajtsorrenddel.
"Remlem, hogy gy lesz. Minden a krlmnyeken mlik majd. Ha szraz id lesz, nehz lesz elzni, hiszen utcai plyrl van sz, ha pedig nedves, vagy flig szraz-flig nedves, akkor brmi megtrtnhet, mivel egy-kt kanyarban knnyedn el lehet majd dobni tbb msodpercet" - fogalmazott. - "Nhny szakasz nagyon sokig nedves marad, ezrt az is a feje tetejre llthatja a dolgokat, ha nhny rval a rajt eltt esik nhny csepp es."
|