Hrek>> : Hogyan gazdlkodnak a csapatok a motorokkal? |
Hogyan gazdlkodnak a csapatok a motorokkal?
2010.09.01. 12:21
A 2010-es szablyok rtelmben egy versenyznek nyolc motorral kell gazdlkodnia a teljes vad sorn. Akinek mgis tbb erforrsra van szksge, minden j aggregt bevetsekor 10 rajthelyes bntetst kap, mint legutbb Pedro de la Rosa, aki mr a kilencedik motorral lpett plyra a Belga Nagydjon.
A Speedweek gy tudja, hogy a spi futamot megelzen Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Bruno Senna s Felipe Massa is hat erforrst hasznlt el, mg a tbbiek (de la Rost kivve) tnl tartottak. A svjci hetilap informcija szerint a csapatok nagy gondot fordtanak arra, hogy ne lpjk tl a megengedett keretet. A versenymotorokat, amelyek teljestettk az elre meghatrozott kilomtereket, mr csak a szabadedzseken hasznljk.
De la Rosa esetben is az indokolta a motorcsert, hogy a rendelkezsre ll aggregtok tllptk az optimlis lettartamukat, ezrt ezek az erforrsok a versenyen mr nem kerlhettek bevetsre.
A Renault motortokrt felels mrnke, Rob White elmondta, hogy br a sorrendet mindenki szabadon vlaszthatja, a 19 futam miatt egy aggregtot hrom versenyhtvgn kell hasznlni. "A pnteki trningeken 350 kilomtert teljestnk, szombaton a szabadedzsen s az idmrn 200 kilomtert, a versenyen pedig 350 km-t. Ez sszesen 900 kilomtert jelent minden rendezvnyen. Tavaly a 17 futam sorn 15300 kilomtert kellett lefutni, idn ugyanannyi motorral 1800 kilomterrel tbbet. Ez azt jelenti, hogy minden aggregt hrom versenyhtvgn kerl bevetsre."
|