Hrek>> : Az FIA szigort az els szrnyvgek tesztelsn |
Az FIA szigort az els szrnyvgek tesztelsn
2010.08.02. 12:26
A Red Bull Racing s a Ferrari els lgterelje gyansan elhajlik a vetlytrsak szerint, ezrt a Nemzetkzi Automobil Szvetsg Nmetorszgban s Magyarorszgon is megvizsglta a szrnyvgeket, de mindent szablyosnak tallt. A rivlisok elfogadjk, hogy a lgterelk sz szerinti rtelmezsben megfelelnek az elrsoknak, mgis gy vlik, hogy srtik a szablyok szellemisgt.
Az Autosport gy tudja, hogy az FIA a nzeteltrsek miatt mdost az els lgterelk tesztjn s a Belga Nagydjtl kezdve nagyobb terhelssel vgzik az ellenrzseket. A Technikai Szablyzat 3.17.8-es pontja kimondja, hogy az FIA-nak jogban ll mdostani a terhelses teszteken, annak rdekben, hogy megbizonyosodhasson arrl, hogy egy-egy krdses elem megfelel a rugalmas egysgekre vonatkoz, 3.15-s pontban foglaltaknak.
A szrnyvgeket jelenleg 50 kilogrammos terhelsnek teszik ki, amelyek legfeljebb 10 millimtert hajolhatnak el. A Red Bull s a Ferrari szrnya is megfelelt ennek a normnak, ezrt az FIA felhvta a figyelmet arra, hogy a Belga Nagydjtl kezdve 100 kilogrammra nvelhetik a terhelst, az elhajls mrtket pedig 20 millimterben maximalizljk.
Az FIA emellett szigortana a padllemezek tesztjn is, ugyanis fennll a gyan, hogy a csapatok specilis rgztseket hasznlnak, amelyek hozzjrulnak ahhoz, hogy az els szrnyvgek a lehet legkzelebb kerljenek az aszfalthoz.
A Magyar Nagydj gyztese, Mark Webber nem aggdik, hogy az FIA szigort a teszteken. "Elgedettek vagyunk az autval s jl alszunk tovbbra is. A szerelk nem flnek attl, hogy felbukkannak az FIA szakemberei."
|