Hírek>> : Domenicali: Hatalmas a nyomás a Ferrarinál |
Domenicali: Hatalmas a nyomás a Ferrarinál
2010.07.20. 12:49
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali néhány nappal ezelőtt kijelentette, hogy kemény munkát vár a Scuderia valamennyi munkatársától, és felhívta a figyelmet arra, hogy aki nem hisz a bajnoki cím megszerzésében, leléphet.
A szakember hangsúlyozta, hogy egyelőre szóba sem jöhet, hogy felhagynak az F10-es autó fejlesztésével, hogy a jövő évre összpontosíthassanak. "Mindenekelőtt dobogós helyezéseket és győzelmeket kell szerezni, különben nem lesz esélyünk a bajnoki cím megszerzésére. Egyelőre azonban szó sincs arról, hogy feladjuk a bajnokságot."
A csapat számos kritikát kapott az elmúlt időszakban, és különösen az fájt Domenicalinak, hogy egyesek szerint szervezetlen a Ferrari. Voltak, akik azt kifogásolták, hogy míg a Red Bull speciális kipufogórendszerrel kezdte a szezont, és a McLaren "feltalálta" az F-csatorna-rendszert, a maranellói brigádnak nem volt innovációs újítása.
"A Ferrari kevésbé látványos dolgokat vitt pályára az aerodinamika terén. De elfogadjuk a kritikát, és el kell ismerni, hogy a vetélytársak egyedi megoldásokat találtak ki."
Domenicali a La Stampa című lapnak adott interjúban védelmébe vette Fernando Alonsót, akit azért bírálnak, hogy mindössze egyetlen győzelmet tudott szerezni a tíz futam során. "Nagy nyomás nehezedik annak a vállára, aki a Ferrari színeiben léphet pályára. Egyesek szerint ha az autóban ülsz, mindez nem számít, de nem így van. Sehol máshol nincs olyan nagy nyomás, mint a Ferrarinál – még a McLarennél, a Mercedesnél és a Red Bullnál sem."
A kudarcokkal teli első félévet a szakemberrel azzal magyarázza, hogy a Ferrari és a sport is átalakuláson megy keresztül. "Aki nyerni akar, annak a nehéz időszakokat is át kell vészelnie. Korábban minden más volt: Nem szabtak korlátokat, míg most a költségvetésen és szimulátoros fejlesztéseken kell törnünk a fejünket."
"Gondoljanak csak bele, mi lenne, ha a jövőben műfüves pályán rendeznék a focimeccseket: A sport ugyanaz maradna, a felkészülés azonban jelentősen megváltozna." – folytatta a szakember.
A Scuderia számára nagy csalódás volt Alonso silverstone-i áthajtásos büntetése, amely ellentmondásos helyzetet teremtett. Az FIA azt állította, hogy azonnal felszólították a csapatot arra, hogy Alonso engedje vissza Robert Kubicát a szabálytalan előzés után, míg a rádiókommunikáció szerint 1 perc 55 másodperc telt el a figyelmeztetésig. A jövőbeni nézeteltérések elkerülése érdekében a Ferrari azt javasolta: "Amennyiben a versenybíróság 3-4 kanyar után nem szólítja fel a versenyzőt a visszaengedésre, a manőver minősüljön szabályosnak."
|