Hrek>> : Domenicali: Hatalmas a nyoms a Ferrarinl |
Domenicali: Hatalmas a nyoms a Ferrarinl
2010.07.20. 12:49
A Ferrari csapatvezetje, Stefano Domenicali nhny nappal ezeltt kijelentette, hogy kemny munkt vr a Scuderia valamennyi munkatrstl, s felhvta a figyelmet arra, hogy aki nem hisz a bajnoki cm megszerzsben, lelphet.
A szakember hangslyozta, hogy egyelre szba sem jhet, hogy felhagynak az F10-es aut fejlesztsvel, hogy a jv vre sszpontosthassanak. "Mindenekeltt dobogs helyezseket s gyzelmeket kell szerezni, klnben nem lesz eslynk a bajnoki cm megszerzsre. Egyelre azonban sz sincs arrl, hogy feladjuk a bajnoksgot."
A csapat szmos kritikt kapott az elmlt idszakban, s klnsen az fjt Domenicalinak, hogy egyesek szerint szervezetlen a Ferrari. Voltak, akik azt kifogsoltk, hogy mg a Red Bull specilis kipufogrendszerrel kezdte a szezont, s a McLaren "feltallta" az F-csatorna-rendszert, a maranelli brigdnak nem volt innovcis jtsa.
"A Ferrari kevsb ltvnyos dolgokat vitt plyra az aerodinamika tern. De elfogadjuk a kritikt, s el kell ismerni, hogy a vetlytrsak egyedi megoldsokat talltak ki."
Domenicali a La Stampa cm lapnak adott interjban vdelmbe vette Fernando Alonst, akit azrt brlnak, hogy mindssze egyetlen gyzelmet tudott szerezni a tz futam sorn. "Nagy nyoms nehezedik annak a vllra, aki a Ferrari szneiben lphet plyra. Egyesek szerint ha az autban lsz, mindez nem szmt, de nem gy van. Sehol mshol nincs olyan nagy nyoms, mint a Ferrarinl – mg a McLarennl, a Mercedesnl s a Red Bullnl sem."
A kudarcokkal teli els flvet a szakemberrel azzal magyarzza, hogy a Ferrari s a sport is talakulson megy keresztl. "Aki nyerni akar, annak a nehz idszakokat is t kell vszelnie. Korbban minden ms volt: Nem szabtak korltokat, mg most a kltsgvetsen s szimultoros fejlesztseken kell trnnk a fejnket."
"Gondoljanak csak bele, mi lenne, ha a jvben mfves plyn rendeznk a focimeccseket: A sport ugyanaz maradna, a felkszls azonban jelentsen megvltozna." – folytatta a szakember.
A Scuderia szmra nagy csalds volt Alonso silverstone-i thajtsos bntetse, amely ellentmondsos helyzetet teremtett. Az FIA azt lltotta, hogy azonnal felszltottk a csapatot arra, hogy Alonso engedje vissza Robert Kubict a szablytalan elzs utn, mg a rdikommunikci szerint 1 perc 55 msodperc telt el a figyelmeztetsig. A jvbeni nzeteltrsek elkerlse rdekben a Ferrari azt javasolta: "Amennyiben a versenybrsg 3-4 kanyar utn nem szltja fel a versenyzt a visszaengedsre, a manver minsljn szablyosnak."
|