Hírek>> : Ferrari-menedzser: Nem hibbantunk meg! |
Ferrari-menedzser: Nem hibbantunk meg!
2010.07.16. 17:28
A Ferrari jelenleg hadilábon áll a Nemzetközi Automobil Szövetséggel, miután két egymást követő versenyen is hátrányos helyzetbe kerültek a biztonsági autó pályára lépése miatt.
Az olasz csapat a valenciai futam után a honlapján fejezte ki dühét, amikor Fernando Alonso és Felipe Massa a safety car mögött beragadva értékes pozíciókat veszítettek. Az FIA ezt követően pontosított a biztonsági autós szabályzatán, amelynek értelmében a felvezetőautó pályára lépésének időpontját úgy választják meg, hogy Bernd Mayländer senkit se akadályozzon.
Az FIA alig oldotta meg ezt a problémát, a silverstone-i verseny után a szövetséget újabb bírálatok érték a Ferrari részéről. Ezúttal Alonso áthajtásos büntetése, valamint a biztonsági autó pályára lépése volt a vita kulcsmomentuma.
Mi történt Silverstone-ban?
Fernando Alonso a 17. körben négy kerékkel elhagyta az aszfaltcsíkot a Robert Kubica (Renault) elleni előzési manőver során, amivel a versenybíróság értékelése szerint jogtalan előnyre tett szert. Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting ezt követően felszólította a csapatot arra, hogy vissza kell engedniük Kubicát. "Háromszor is szóltam nekik, hogy el kellene engedniük Kubicát. Először közvetlenül a manőver után..." – jelentette ki a szakember.
A Ferrari szerint azonban a dolgok nem egészen úgy történtek, ahogyan Whiting állítja. A csapat a La Stampa című lap hasábjain próbálja bebizonyítani igazát, a rádiókommunikáció felhasználásával.
A rögzített beszélgetésekből kiderül, hogy Whiting 1 perc 55 másodperc elteltével szólította fel első alkalommal a Ferrarit Kubica elengedésére. Ekkorra Alonso már Jaime Alguersuarit (Toro Rosso) is megelőzte, Rubens Barrichello (Williams) pedig sikeresen elhaladt Kubica mellett: Ebből kifolyólag a spanyol pilótának három autót is el kellett volna engednie.
A Ferrari állítása szerint Whiting ekkor azt mondta, hogy figyelembe véve a körülményeket a verseny után vizsgálják majd az esetet. Tíz perccel később azonban megjelent a monitoron, hogy a versenybírók már elemzik az incidenst, amiért a kétszeres bajnok egy áthajtásos büntetést kapott. Ez normál esetben három-négy pozíciót jelentett volna, a biztonsági autó pályára lépése miatt azonban Alonso csak később tölthette le a büntetését, amivel visszaesett a lekörözött pilóták mögé.
A maranelllói brigád elmondása szerint azért fordult a sajtóhoz, hogy tisztázza az esetet. A Ferrari sportigazgatója, Massimo Rivola kijelentette: "Csak a tényekre szeretnénk magyarázatot adni, hogy mindenki számára világos legyen, hogy nem hibbantunk meg. Nem hagytuk figyelmen kívül az FIA felszólítását."
|