Hírek>> : Vettel nyitott az élen az átépített Silverstone-ban |
Vettel nyitott az élen az átépített Silverstone-ban
2010.07.09. 13:16
Az átépített silverstone-i aszfaltcsíkon Sebastian Vettel futotta a legjobb köridőt a Forma-1-es Brit Nagydíj első szabadedzésén. A Red Bull Racing versenyzője szinte végig az élen állt, és a második pozíciót elcsípő Lewis Hamilton is jó három tizedmásodperccel elmaradt tőle. A hatodik helyezett Nico Rosberg lemaradása már egy másodpercnél is nagyobb, a mezőny tehát egyelőre igencsak szellős.
Az első edzésen igazán nem lehetett panasz a silverstone-i időjárásra, hiszen verőfényes napsütésben, közel 25 fokos melegben gyakorolhatott a mezőny. Az aszfalt hőmérséklete meghaladta a 35 fokot is.
Már az első szabadedzés előtt is történt néhány említésre méltó esemény. A legfontosabb és egyben a legmeglepőbb Jamamoto Szakon visszatérése volt, a japán pilóta a Hispania Racingnél veszi át (egyelőre csak) a hétvégére Bruno Senna helyét. A csapat még nem indokolta meg a döntést, de minden bizonnyal Jamamoto a szponzori háttere miatt kerülhetett be a brazil helyére. Senna képességeit ugyanis nem érheti kritika, általában jobban szerepelt, mint a csapattárs, Karun Chandhok, a sorozatba 2007 után visszatérő japánt pedig finoman szólva sem lehet magasabban jegyzett pilótának nevezni.
A mezőny összetétele tehát módosult, de az első edzésen két másik tesztpilóta is szerepet kapott. Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Lotus Fairuz Fauzy-t ültette Jarno Trulli helyére, a Force India pedig Paul di Restának adott lehetőséget Vitantonio Liuzzi helyén. A két tartalékversenyző megbízatása csak az első tréningre szólt.
A Forma-1-es mezőny most próbálhatta ki első alkalommal az átépített silverstone-i pályát, ami a tavalyihoz képest közel 800 méterrel hosszabb lett. Az, hogy ez mennyire nyerte el a pilóták tetszését, egyelőre rejtély, de a pályabejárások során az egyes kanyarokban megmagasított rázókövek nem nyerték el a tetszésüket, a gyors Maggotts és Becketts kanyarokban lévő kerékvetőket túlságosan magasnak és emiatt veszélyesnek találják.
A pálya tehát részben az összes pilótának új volt, így az első edzés az ismerkedés jegyében telt. A leggyorsabban Sebastian Vettel tudta elsajátítani az Arena névre keresztelt új résszel kibővített aszfaltcsíkot, a Red Bull Racing német pilótája meggyőző fölénnyel, bő három tizedmásodperccel zárt Lewis Hamilton előtt, aki a hajrában ugrott fel a második helyre.
A mezőny egyelőre nem nevezhető szorosnak, de ez elsősorban az új vonalvezetéssel és annak tanulásával magyarázható, biztosra vehető, hogy a második tréningen már szorosabbak lesznek az időeredmények. Mindenesetre az első szabadedzésen a harmadik helyezett Robert Kubica már négy és fél tizedet kapott Vetteltől, a másik Red Bullt vezető Mark Webber pedig kis híján fél másodperccel volt lassabb.
A legtöbb versenyzőnek az új részt bevezető átépített Abbey kanyar és az utána következő Village szakasz okozta, ez utóbbi jobbos kanyarban sokan csak a külső íven lévő aszfaltozott bukótérben tudtak elfordulni, Michael Schumacher, Hamilton, Felipe Massa, Nico Hülkenberg, Adrian Sutil és Fairuz Fauzy is kisodródott. Az Abbey-ben a hepehupás aszfalt okozott nehézségeket, itt Hamilton és Schumacher mellett Paul di Resta, Timo Glock és Karun Chandhok szenvedett látványosan.
Az élcsapatok közül egyedül a Ferrari versenyzői nem kerültek be a top 10-be, de ennek az eredménynek nincs különösebb jelentősége, a már említett pálya-tanulás és az olaszok szokásos pénteki programja (ilyenkor nem a minél jobb köridők elérésére helyezik a hangsúlyt) miatt sem.
Paul di Resta ismét jól teljesített a Force Indiánál, 22 köre alatt a 14. legjobb időt autózta, a csapattárs Adrian Sutiltól viszont közel másfél másodpercet kapott. A Lotusnál szerepet kapó Fauzy-nak az első egy órában motorproblémái voltak, az edzés legvégén pedig talán hasonló okokból a pálya mellett parkolt le.
A Senna helyére ültetett Jamamoto a várakozásoknak megfelelően utolsó lett, leggyorsabb köre 7,393 másodperccel volt lassabb Vettel 1:32.280-as győztes idejénél.
A Brit Nagydíj második szabadedzése magyar idő szerint 15 órakor kezdődik.
Brit Nagydíj, első szabadedzés:
1. Vettel Red Bull-Renault 1:32.280 22
2. Hamilton McLaren-Mercedes 1:32.614 + 0.334 16
3. Kubica Renault 1:32.725 + 0.445 21
4. Webber Red Bull-Renault 1:32.747 + 0.467 23
5. Sutil Force India-Mercedes 1:32.968 + 0.688 18
6. Rosberg Mercedes 1:33.318 + 1.038 21
7. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:33.377 + 1.097 19
8. Button McLaren-Mercedes 1:33.519 + 1.239 20
9. Schumacher Mercedes 1:33.955 + 1.675 18
10. Barrichello Williams-Cosworth 1:34.016 + 1.736 1
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:34.132 + 1.852 21
12. Petrov Renault 1:34.365 + 2.085 22
13. Alonso Ferrari 1:34.490 + 2.210 20
14. di Resta Force India-Mercedes 1:34.580 + 2.300 22
15. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:34.710 + 2.430 16
16. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:34.901 + 2.621 17
17. Massa Ferrari 1:35.037 + 2.757 21
18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:35.318 + 3.038 27
19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:36.747 + 4.467 16
20. Glock Virgin-Cosworth 1:37.330 + 5.050 11
21. di Grassi Virgin-Cosworth 1:37.518 + 5.238 15
22. Chandhok HRT-Cosworth 1:38.735 + 6.455 21
23. Fauzi Lotus-Cosworth 1:39.510 + 7.230 11
24. Yamamoto HRT-Cosworth 1:39.673 + 7.393 27
|