Hírek>> : A Ferrari feláldozta az időmérőt a verseny oltárán |
A Ferrari feláldozta az időmérőt a verseny oltárán
2010.06.26. 19:54
A Ferrari versenyzői a számukra rosszabb, szuperlágy keverékeken szerezték meg a 4. és az 5. pozíciót a valenciai időmérőn, így bizakodva várják a holnapi versenyt, ahol mindketten a dobogós helyeket veszik majd célba.
Bár a Ferrari számára még mindkét világbajnoki cím elérhető közelségben van, az olaszoknak a szezonnyitó Bahreini Nagydíj óta nem sikerült futamot nyerniük, így egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk.
Az istállónál már jó ideje a Valenciára elkészült fejlesztésektől várták az ehhez szükséges jelentős előrelépést, és bár a mérnökök, illetve a versenyzők is egyértelműen pozitívan nyilatkoztak módosított autóról, a gárda nem volt maradéktalanul elégedett a szombati időmérő után.
A csapat két versenyzőjének ugyanis esélye sem volt az első sort kibérlő Red Bull ellen, a hazai közönség előtt versenyző Fernando Alonso így végül a 4. helyet szerezte meg Lewis Hamilton mögött, 0.052 másodperccel megelőzve Felipe Massát.
"Sok csapat, köztük a Ferrari is, új alkatrészeket hozott ide, így fontos volt megmutatni, hogy képesek vagyunk a legjobb pozíciókért harcolni. Ez sikerült is" - értékelt ennek ellenére pozitívan a spanyol, aki emlékeztetett mindenkit, voltak már ennél rosszabb helyzetben is.
"Nem szabad elfelejtetnünk, hogy az F10 fejlesztései nélkül valószínűleg még a Q3-ba való bejutással is megszenvedtünk volna" - mutatott rá.
A kétszeres világbajnok elárulta, hogy a mögöttük végző Robert Kubicához hasonlóan ők is a kevésbé előnyös, szuperlágy abroncsokkal futották meg a leggyorsabb körüket.
"Az autónk versenyképesebbnek bizonyult a keményebb gumikon, a viselkedése nagyobb önbizalmat adott a gyors körön - azonban ha ezt a keveréket használtuk volna a Q3-ban, valószínűleg kompromisszumokra kényszerülnénk versenyen" - mondta a spanyol.
Chris Dyer, az istálló vezető versenymérnöke elárulta, már a reggeli szabadedzés után is tisztában voltak vele, hogy az F10 egyelőre nem képes kihozni a maximumot a lágyabb keverékű gumikból egyetlen körön. "Két órával az időmérő előtt a csapat keményen dolgozott, hogy megtalálja a megfelelő kompromisszumot, és javítson a helyzeten, azonban ez nem volt elég arra, hogy a legjobb pozíciókért harcolhassunk" - ismerte el a szakember.
Alonsónál némileg csalódottabban szállt ki az autójából Massa, aki szerint akár a 3. pozíciót is megszerezhette volna, ha sikerül egy tiszta kört összehoznia az utolsó percekben.
"A Q1-ben és a Q2-ben nagyon elégedett voltam az F10 kezelhetőségével, de a Q3-ban már nem tudtam javítani, főleg a forgalom miatt, ami megakadályozta, hogy megfelelően előkészítsem a gumijaimat" - fogalmazott a brazil.
A két versenyző azonban egyetértett abban, hogy holnap reális esélyük van harcba szállni a dobogós helyekért.
"Kulcsfontosságú a jó rajt, a megfelelő stratégia, és az, hogy ne kövessünk el hibákat, mivel az itteni falak nem kegyelmeznek" - hívta fel a figyelmet Alonso, aki idén egyszer már alaposan megnehezítette a saját dolgát, amikor összetörte a Ferrarit Monacóban.
"Mindent összevetve nem vagyunk rossz pozícióban a holnapi versenyre: az eddig látottak alapján úgy tűnik, hogy az F10 nagyon versenyképes a hosszabb etapokon" - tette hozzá Dyer.
|