Hrek>> : A gumik kopsa aggasztja a Ferrari piltit |
A gumik kopsa aggasztja a Ferrari piltit
2010.06.12. 09:54
A Kanadai Nagydj pnteki edzsnapjnak els gyakorlsn halovnyan szerepeltek a Ferrari pilti, mert br Fernando Alonso a top tzben zrt, Felipe Massa csak a 12. lett. A msodik szabadedzs viszont mr sokkal jobban sikerlt a versenyzk szmra, hiszen a spanyol a msodik leggyorsabbnak bizonyult, mg Massa az tdik legjobb idt autzta.
Mindkt pilta a lgyabb keverk gumik kopsa miatt fejezte ki aggodalmt, ennek ellenre j hangulatban kszlnek a vasrnapi versenyre. Massa egyrtelmen jobbnak rezte Ferrarijt a korbbi htvgken tapasztaltakhoz kpest, s azt lltja, van mg nhny tletk, amik rvn tovbbi javulsra szmtanak Montrealban. Alonso is hasonlrl beszlt, m csapattrsval ellenttben vatosabban nyilatkozott versenygpe teljestmnyrl.
Fernando Alonso (7. s 2. helyezs):
"A pnteki eredmnyek keveset mondanak. Trkorszgban a msodik szabadedzsen nem teljestettnk tl rosszul, s aztn mindenki ltta, hogy mi trtnt a kvalifikcin, majd a versenyen. Tovbbra is igyeksznk minden tlnk telhett megtenni, aztn megltjuk, mit tudunk. Egy dobogs, pontszerz hely, egy gyzelem: a vgs eredmny nagyon sok tnyeztl fgg, s az a fontos, hogy mi a munknkra koncentrljunk. Dolgoztunk a fkeken, amelyeknek nehz dolguk van itt, s az aut belltsain is, csakgy, mint a klnbz leszorter-szinteken. Mg mindig van egy pr tletnk szombat dlelttre, mieltt vgleges dntst hoznnk. A lgy gumik nagyon knnyen kopnak, de mg csak pntek van, s a plya sokat fog vltozni vasrnapig. Bahreinben az els nap utn mindannyian aggdtunk, de aztn mindannyian krlbell a 20. krben szervizeltnk, problmk nlkl. Minden tlnk telhett meg kell tennnk egy j versenyrt, s folyamatosan szben kell tartanunk, hogy a mi vgs clunk a vilgbajnoki cm megszerzse."
Felipe Massa (12. s 5. helyezs):
"A mai nem volt egy knny nap, klnsen a hts gumik kopsa miatt, ami egy olyan tnyez, amelynek dnt szerepe lehet a vasrnapi versenyen. Abbl, amit ma lttunk, gy tnik, hogy az autnk versenykpesebb a korbbi futamokhoz kpest. A legersebb csapatokhoz, mint amilyen a Red Bull s a McLaren is, a htrnyunk kisebbnek ltszdik, s n tnyleg remlem, hogy jra a legjobb helyekrt harcolhatunk. Az egyik legnehezebb dolog az, hogy megfelel kompromisszumos megoldst talljunk az egyenesekben szksges cscssebessg, valamint a stabil tapads s fkezs kztt. Van egy pr tletnk, amelyek remnyeim szerint a megfelel irnyba vihetnek minket."
|