Hírek>> : McLaren-szendvicsben a két Red Bull Isztambulban |
McLaren-szendvicsben a két Red Bull Isztambulban
2010.05.28. 16:43
A török hétvégén több csapat is bevet néhány új fejlesztést. A Force India és a Red Bull az első edzésen például első alkalommal próbálta ki az F-csatorna névre hallgató aerodinamikai elemét. Rajtuk kívül az ötletgazda McLaren, valamint az őket elsőként koppintó BMW Sauber és Ferrari autóin volt látható ez a hátsórész-kialakítás az isztambuli nyitányon.
A török hétvégén több csapat is bevet néhány új fejlesztést. A Force India és a Red Bull az első edzésen például első alkalommal próbálta ki az F-csatorna névre hallgató aerodinamikai elemét. Rajtuk kívül az ötletgazda McLaren, valamint az őket elsőként koppintó BMW Sauber és Ferrari autóin volt látható ez a hátsórész-kialakítás az isztambuli nyitányon.
A szabadedzések kategóriájában is unalmasnak számító első edzés követően a rajongók abban bíztak, hogy a délután intenzívebb lesz. Bruno Sennán semmi sem múlott, a Hispania brazilja rögtön kihajtott a pályára, amint zöldre váltott a lámpa. Igyekezete érthető is volt, hiszen délelőtt pihent, akkor a tesztpilóta, Jamamoto Szakon vezetett a helyén.
A több csúcsponttal is rendelkező, rendkívül összetett nyolcas kanyar délelőtt Adrian Sutilt tréfálta meg, a német össze is törte a Force Indiát, és csak félórás késéssel kezdhette meg a délutáni gyakorlást. A második tréningen több pilótának is meggyűlt a baja a balos hajlattal (Felipe Massa, Vitantonio Liuzzi és Kobajasi Kamui is tudna erről mesélni), de egyikük sem járt annyira pórul, mint Sutil.
A McLaren délelőtti "kettős győzelme" után délután szimpla edzéselsőségnek örülhetett, Jenson Button 1:28.280-nal megnyerte a második gyakorlást (délelőtt Hamilton 1:28.653-mal zárt az élen). Az első edzés legjobbja, Lewis Hamilton ezúttal negyedik lett, csapattársa mellett a két Red Bull Racing is megelőzte.
A papírforma nagyszerűen kirajzolódott a második edzés végeredményén, az első tízben ugyanis még a két Ferrari által közrefogva a két Mercedes és a két Renault zárt.
A pilóták közti különbségek csökkentek délelőtthöz képest, Button például csak egy századmásodperccel volt gyorsabb Webbernél - délelőtt Hamilton egy másodperces fölényben volt az élen. A teljes mezőny gyorsult, a sereghajtó Karun Chandhok hátránya ugyanis már "csak" 5 és fél másodperc, míg délelőtt a 24. helyezett Jamamoto 7,5 másodpercet kapott.
A Red Bull hiába zárt az élmezőnyben, aggodalomra adhat okot náluk, hogy Webber autójából öt perccel a leintés előtt füst szivárgott ki, az ausztrál azonnal meg is állt. Szintén a hajrában Vettelnél a víznyomással voltak problémák, vagyis az év elején a listavezető csapatra jellemző megbízhatósági problémák mintha ismét felütötték volna a fejüket.
Török Nagydíj, második szabadedzés:
1. Button McLaren-Mercedes 1:28.280 30
2. Webber Red Bull-Renault 1:28.378 + 0.098 24
3. Vettel Red Bull-Renault 1:28.590 + 0.310 26
4. Hamilton McLaren-Mercedes 1:28.672 + 0.392 32
5. Alonso Ferrari 1:28.725 + 0.445 30
6. Rosberg Mercedes 1:28.914 + 0.634 22
7. Schumacher Mercedes 1:28.974 + 0.694 22
8. Kubica Renault 1:29.225 + 0.945 34
9. Petrov Renault 1:29.501 + 1.221 36
10. Massa Ferrari 1:29.620 + 1.340 26
11. Sutil Force India-Mercedes 1:29.629 + 1.349 16
12. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:29.987 + 1.707 17
13. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:30.053 + 1.773 34
14. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:30.176 + 1.896 34
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:30.386 + 2.106 32
16. Liuzzi Force India-Mercedes 1:30.627 + 2.347 28
17. Barrichello Williams-Cosworth 1:30.766 + 2.486 32
18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:30.933 + 2.653 37
19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:31.610 + 3.330 37
20. di Grassi Virgin-Cosworth 1:33.013 + 4.733 28
21. Trulli Lotus-Cosworth 1:33.081 + 4.801 11
22. Glock Virgin-Cosworth 1:33.312 + 5.032 29
23. Senna HRT-Cosworth 1:33.420 + 5.140 35
24. Chandhok HRT-Cosworth 1:33.740 + 5.460 25
|