Hrek>> : Massa jobb eredmnyre szmtott, Alonso sajnlja a balesetet |
Massa jobb eredmnyre szmtott, Alonso sajnlja a balesetet
2010.05.15. 20:32
A Ferrari csak egy piltval kpviseltette magt a Monaci Nagydj idmr edzsn, miutn Fernando Alonso gy sszetrte autjt az utols szabadedzsen, hogy szereli azt nem tudtk jrapteni a kvalifikciig. A spanyol pilta a bokszutcbl rajtolhat majd, mg csapattrsa, Felipe Massa a negyedik helyrl kezdheti a versenyt.
A brazil pilta gy vlte, a msodik sor nem rossz eredmny a szk utcai plyn, m nem tagadta, egy picivel jobb eredmnyt vrt, mert szerinte az els kt rajthely egyike is elrhet lett volna.
Massra egybknt nagyon dhs volt a mclarenes Jenson Button, aki szerint rivlisa gyorskrn tartotta t fel a Q3 alatt. A ferraris ugyanakkor hatrozottan tagadta, hogy szndkosan tett volna gy, amirl az Autosport szmolt be: "Volt elttem egy aut, a pilta lelasstott s n is lasstottam. Aztn nyomtam a gzt, s amikor lttam, hogy Jenson jn, tovbb nyomtam, vagyis semmit sem tettem szndkosan, ez egsz biztos."
Felipe Massa (4. rajtkocka):
"A negyedik nem egy rossz hely. Hossz verseny lesz a holnapi, sok vratlan helyzettel s ers pozciban vagyok azzal, hogy a msodik sorbl rajtolhatok. Az biztos, hogy egy kicsit jobb eredmnyt remltem, mert elgedett voltam az aut vezethetsgvel, de a Q3-ban az utols krmben majdnem mindig Rosberg kzelben voltam, s kptelen voltam javtani az idn. Mindhrom szakaszban egy etap vgn jtt ssze a legjobb id, gy volt a Q1-ben, a Q2-ben, a Q3-ban azonban nem. Kr, mivel az els sorba is kerlhettem volna. Megprblok lehetleg minl tbb pontot szerezni, mert a bajnoksg szempontjbl ltfontossg mindig a top tzben vgezni. Itt az F10-est knnyebb vezetni, mint a legutbbi kt versenyhelysznen, s a gumik is nagyon jl mkdnek, klnsen a kemnyebb keverk."
Fernando Alonso (bokszutcbl rajtol):
"A lehet legrosszabb a bokszutcbl rajtolni, tekintettel arra, hogy az elzs mindig problematikus dolog. Tnyleg kr a trtntekrt, mert az aut nagyon jl mkdtt. Az n hibm volt (a baleset), de nagyon balszerencss helyzet is volt, mert egy 90 km/rs tkzsnl normlis esetben nem trik gy ssze a kasztni! Sajnos az tkzs szge miatt lett a srls olyan nagy, hogy az autt nem lehetett megjavtani s a szablyok nem engedik a tartalk-karosszrit hasznlatt. Ezrt a garzsbl kellett az idmrt figyelnem a csapatta azt remlve, hogy Felipe vget vet a Red Bull dominancinak. Nagyon szoros volt, s vasrnap minden tlnk telhett megtesznk majd azrt, hogy szerezznk nhny pontot, amely jl jhet a pontversenyben. S vajon gondolom-e, hogy tl sokat hibzok idn? Barcelonban, ahol taln a legnagyobb nyoms alatt voltam, a legjobb kvalifikcis krmet s a legjobb versenyemet teljestettem. Ha tz, Forma-1-ben eltlttt v utn mg mindig bizonytanom kell, hogy nem rzek nyomst, akkor nincs rtelme tbbet beszlni errl…"
Rendkvl nehz helyzetbe kerltem s a csapatom is. Olyannyira megsrlt az alvz, hogy azt idben mr nem tudtk megjavtani a szerelk. Szerencstlen helyzet. Nem volt szerencsm. Blokkolt a bal els kerk s kisodrdtam jobbra, majd a falnak tkztem.
Az esetek nagy szzalkban nem szokott ez velem megtrtnni. Mindig arra trekszem, hogy rintetlen legyen az aut, de most a lehet legrosszabb kvetkezett be.
|