Hírek>> : Kubica nyerte a 3. edzést, Alonso összetörte a Ferrarit |
Kubica nyerte a 3. edzést, Alonso összetörte a Ferrarit
2010.05.15. 12:45
Számos kisebb-nagyobb rontás jellemezte a Monacói Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzését, amelyen végül Robert Kubica bizonyult a leggyorsabbnak a Renault-val. Fernando Alonso összetörte Ferrariját, és egyelőre nem tudni, a szerelők mennyire tudják helyrehozni az autót az időmérőig.
Monacóban napos, száraz idő fogadta a mezőnyt szombaton délelőtt, a levegő hőmérséklete 21 Celsius-fok körül alakult, az aszfalton ennél néhány fokkal mértek melegebbet.
Elsőként a Renault pilótapárosa, Vitalij Petrov vezetésével, hajtott ki a pályára, de szép sorban a többiek is, egy-két kivételtől eltekintve, csatlakoztak hozzájuk, majd ahogyan az lenni szokott, mindannyian tértek is vissza szerelőikhez autóik átvizsgálásának céljából.
Az első mért kör megtételére jó 10 percet kellett várni, Jaime Alguersuari, Toro Rossóján a keményebb keverékű abroncsokkal 1:19.939-es időt repesztett, az eredmény azonban még messze elmaradt Fernando Alonso csütörtöki legjobbjától. Csakúgy, mint Michael Schumacher első gyorskörének ideje is, a német ugyan jócskán megjavította Alguersuari eredményét, várható volt, hogy 1:18.743-nál jobbak is születnek majd szombaton délelőtt.
Közel 20 perccel az utolsó szabadedzés megkezdését követően Alonso vette át a vezetést a Ferrarival, aki 1:16:266-os idővel ugrott az élre. A Monacóban eddig remek formában lévő spanyol azonban röviddel ezután a 3-as kanyarban (Massenet) elvesztette uralmát F10-ese felett és a védőkorlátnak csapta autóját, amelynek jobb oldala nagyon csúnyán összetört. Kérdéses, hogy mennyire tudják helyrehozni a szerelők a sérüléseket az időmérő edzésig.
Mindeközben Robert Kubica ugrott az élre a Renault-val, aki már az első edzésnapon is jól teljesített, és folyamatosan ott autózott az élbolyban, ám nem sokáig örülhetett az első helynek, hiszen Lewis Hamilton vette át a vezetést. Percekkel később azonban ismét Kubica állt az élre, akitől ezúttal Sebastian Vettel próbálta elvenni az első helyet, eredménytelenül. Nem úgy a Red Bull Racing másik pilótája, Mark Webber, aki bő negyed órával a leintés előtt 1:15.210-es idővel vette át a vezetéstés akinek autóján ekkor már a lágyabb keverékű gumik teljesítettek szolgálatot.
Az utolsó percekben népesült be újra a monacói utcai pálya, és sorra változtak a helyezések nemcsak a top tízben, de a középmezőnyben is, egyedül Webber őrizte vezető helyét, mígnem kevesebb, mint két perccel a leintés előtt, bár a Red Bull Racing ausztrálja is javítani tudott, Kubica vette át ismét a vezetést. A remek formában lévő lengyel ráadásul úgy került Webber elé, hogy az utolsó szektorban két autót is előznie kellett a szűk monacói pályán. Az utolsó edzést már leintették, ám akik gyorskörön voltak, befejezhették a köröket, így esett meg az, hogy Kubica és Webber közé Felipe Massa furakodott be a Ferrarival, aki négy századmásodpercre közelítette meg renault-s kollégáját. A trió, amelynek tagjai mindannyian 1:14-es időt értek el, szerencsések voltak az aszfaltcsíkon lévő forgalom tekintetében is, hiszen többen, köztük Schumacher is, kényszerült elvenni a lábát a gázpedálról az utolsó percekben a lassabb autók miatt.
Az első három helyet megszerző pilóta mögött végül Hamilton, Vettel, a két Mercedes, Schumacher és Rosberg sorrendben, illetve Sebastian Buemi (Toro Rosso), Adrian Sutil (Force India) és Jenson Button (McLaren) időeredményei kerültek még be a top tízbe.
Ahogyan arról a felvezetésben is szó esett, számos incidenst lehetett látni az utolsó, már csak egyórás szabadedzés során, amelyen nyilvánvalóan Alonso ütközése bizonyult a legnagyobb szenzációnak. Az Autosport szerint a spanyol azt nyilatkozta, hogy nem műszaki, hanem vezetői hiba miatt törte össze a Ferrarit. A maranellóiak másik pilótáját, Massát ugyanakkor egy hajszál választotta el attól, hogy Alonsóhoz hasonlóan járjon, ő azonban szerencsésebbnek bizonyult a Loewsnél és az Uszoda kijáratánál.
A Force India számára sem alakult tökéletesen a harmadik tréning, hiszen nem elég, hogy Vitantonio Liuzzi csak bő húsz perccel az edzés kezdete után tudott igazából hozzálátni a munkához, Sutil autója még meg is sérült. A német a Kaszinó-téren pördült meg, és versenygépének hátsó része nekiütközött a védőkorlátoknak. Sutil bár folytatta a szabadedzést, a Force India hátsó szárnyát ki kell cserélni a kvalifikációra.
Schumacher és Petrov is azok között volt, akik okoztak meleg pillanatot csapataiknak, mindketten a pálya Mirabeau névre keresztelt pontján rontottak, de végül egyikük versenygépe sem sérült meg. Timo Glock mechanikai hiba miatt fejezte be idejekorán az utolsó gyakorlást, míg Heikki Kovalainen Lotusának váltójából a második fokozat ment el.
Az eseménydús utolsó szabadedzés után nem kizárt, hogy a 14 órakor kezdődő kvalifikáció is hasonlóan alakul majd, amelyen tehát nem lesz elég gyorsnak lenni, a versenyzőknek tökéletesen összpontosítaniuk is kell a szűk utcai pályán, ha nem akarnak a védőkorlátnak csapódni.
Monacói Nagydíj 3. szabadedzés:
Pilóta Csapat Idő Eltérés Kör
1. Kubica Renault 1:14.806 25
2. Massa Ferrari 1:14.852 + 0.046 22
3. Webber Red Bull-Renault 1:14.945 + 0.139 24
4. Hamilton McLaren-Mercedes 1:15.038 + 0.232 24
5. Vettel Red Bull-Renault 1:15.046 + 0.240 25
6. Schumacher Mercedes 1:15.236 + 0.430 21
7. Rosberg Mercedes 1:15.252 + 0.446 20
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:15.537 + 0.731 21
9. Sutil Force India-Mercedes 1:15.659 + 0.853 13
10. Button McLaren-Mercedes 1:15.682 + 0.876 22
11. Liuzzi Force India-Mercedes 1:15.691 + 0.885 19
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:15.769 + 0.963 26
13. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:16.164 + 1.358 24
14. Barrichello Williams-Cosworth 1:16.232 + 1.426 21
15. Petrov Renault 1:16.240 + 1.434 26
16. Alonso Ferrari 1:16.266 + 1.460 6
17. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:16.644 + 1.838 25
18. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:16.696 + 1.890 22
19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:17.782 + 2.976 18
20. Trulli Lotus-Cosworth 1:17.865 + 3.059 26
21. di Grassi Virgin-Cosworth 1:18.063 + 3.257 24
22. Senna HRT-Cosworth 1:19.720 + 4.914 25
23. Chandhok HRT-Cosworth 1:19.781 + 4.975 21
24. Glock Virgin-Cosworth 3
|