Hírek>> : A Red Bull nem, a Ferrari talán beveti az F-csatornát |
A Red Bull nem, a Ferrari talán beveti az F-csatornát
2010.05.03. 18:28
A 2010-es szezon első európai versenyére készül a Forma-1 mezőnye, amely előtt sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy a McLarenen és a Sauberen kívül mely csapatok vetik be Spanyolországban az idei év legnagyobb újításának számító aerodinamikai elemet, az úgynevezett F-csatornát.
A McLaren által kifejlesztett megoldás a nagysebességű egyenesekben csökkenti az autó légellenállását, ezzel eredményezve magasabb végsebességet. Az elem a vetélytársak szerint is hatásos, így több csapat is azon van, hogy saját autójába integrálja a rendszert, ám az egyelőre bizonytalan, hogy az említett két alakulaton kívül Barcelonában mely autókon lesz megtalálható.
A konstruktőri bajnokság második helyén álló Ferrari a vairanói tesztpályán már kipróbálta saját F-csatornáját, és az első két barcelonai szabadedzés függvényében elképzelhető, hogy az időmérőn és a versenyen is használni fogja.
A Red Bull Racing Spanyolországban biztosan e nélkül gurul pályára, bár az energiaital-gyáriak pilótája, Mark Webber szeretné, ha minél hamarabb sikerülne csatasorba állítani a rendszert. "Még nem tudjuk, mikor készülünk el vele, de keressük a megoldást, ahogy az összes csapat"- nyilatkozta az ausztrál a BBC-nek.
A Toro Rosso ezzel szemben kizártnak tartja, hogy az F-csatorna a közeljövőben megjelenjen autóikon. A mezőny második feléhez tartozó olasz gárda inkább azokra a fejlesztésekre fordítja erőforrásait, amikkel várhatóan nagyobb javulás érhetnek el. "Ha van tíz euró a zsebemben és éhes vagyok, inkább két szendvicset veszek rajta, mint három gramm kaviárt"- szemléltette az Autosprint magazinnak a faenzai istálló helyzetét a technikai igazgató, Gioirgio Ascanelli.
Az F-csatornát a McLaren után elsőként bevető Sauber az aerodinamikai elem egy továbbfejlesztett változatát fogja bemutatni Barcelonában, amitől az egyéb fejlesztésekkel kiegészülve jelentős javulást várnak a svájci csapatnál. "Igyekszünk folyamatosan fejleszteni az F-csatornánkat. Ez nyilvánvalóan egy olyan technológia, ami idővel minden autón fel fog tűnni az év folyamán, nekünk azonban már van tapasztalatunk róla, ami előny lehet"- mondta az Autosport-nak James Key technikai igazgató.
|