Hírek>> : Rejtett dohányreklám a Ferrarin? |
Rejtett dohányreklám a Ferrarin?
2010.04.29. 17:11
Fekete felhők gyülekeznek a Scuderia Ferrari felett, brit szakértők szerint ugyanis a csapat megszegve az Európai Uniós törvényeket, rejtett reklámmal kampányol a névadó szponzorának, a Marlborónak. Az elemzők szerint a vonalkód, amely a Ferrari versenygépen, valamint Felipe Massa és Fernando Alonso ruházatán és sisakján is látható, egyértelműen egy cigarettásdobozra emlékeztet. Az EU törvényei szerint azonban a dohánygyárak sporteseményeken nem reklámozhatják magukat.
Az európai egészségügyi minisztérium egyik munkatársa a Times című lapnak elmondta, hogy felszólították a brit és a spanyol kormányt arra, hogy vizsgálja meg a feltételezett rejtett reklám kérdését.
A brit 'Royal College of Physicians' tagja, John Britton ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: "A vonalkód úgy néz ki, mint egy fél doboz Marlboro cigaretta. Megdöbbentem, amikor láttam, és szerintem ezzel túl messzire mentek. Ha megnézzük, hogy ez a vonalkód az elmúlt években hogyan módosult, akkor egyértelműen rejtett reklámról beszélhetünk."
A dohányzásmentes társadalomért kampányoló Dohányellenőrző központ igazgatója, Gerard Hastings magyarázatot követel a maranellóiaktól. "Miért éppen vonalkód van a gépen? Ezt mivel indokolja a csapat?"
A választ a Ferrari szóvivője adat meg: "A vonalkód nem része semmiféle rejtett reklámkampánynak, és az autó designhoz tartozik."
A feltételezések szerint a dohánygyártó Philip Morris 2011-ig szóló szerződést kötött a csapattal 2001-ben, amely összességében egymilliárd dollárt hoz a Ferrarinak. Sokak szerint furcsa, hogy a vonalkód nem sokkal a dohányreklámok betiltása után már látható volt a versenygépeken, a Marlboro felirat helyén.
A dohánygyártó cég közleményében elmondta: "Bízunk benne, hogy az együttműködésünk a Ferrarival nem sérti a brit dohányellenes törvényeket. Silverstone-ban egyetlen versenygépen, csapatruházaton, felszerelésen és a helyszínen sem reklámozunk dohánytermékeket. Ugyanez érvényes a többi helyszínre is világszerte."
|