Hírek>> : Ferrari: Megvan a hiba forrása |
Ferrari: Megvan a hiba forrása
2010.04.22. 20:39
A Scuderia Ferrari egy hosszabb, tüzetes ellenőrzésnek köszönhetően megtalálta visszatérő motorproblémáinak a fő okát.
A hiba forrása a pneumatikus szelepekre vezethető vissza, melyekből túl sok levegő szivárgott el.
A Ferrari a legtöbb kört teljesítette a téli teszteken, miközben nem találkoztak komolyabb megbízhatósági problémákkal. Az első futamon azonban mindkét autójában ki kellett cserélnie a fő erőforrást.
Fernando Alonso autójában kétszer, míg a szintén Ferrari motorokat használó Sauber csapat spanyol pilótája, Pedro de Rosa gépében szintén kétszer, addig Kamui Kobayashi négykerekűjében egyszer adta meg magát a V8-as aggregát.
A maranelloiak rájöttek, hogy mi okozta a leállásokat. A pneumatikus rendszer szelepeiből egyszerűen túl sok levegő szivárgott el. Korábban ezt a bokszkiállásoknál úgy oldották meg, hogy a tankoláskor pótolták a csöveken keresztül a kiszökött levegőt.
Mindennek a tetejébe az idén száraz körülmények között az az általános stratégia, hogy az istállók viszonylag korán behívják versenyzőiket az egyetlen depólátogatásra, ekkor viszont a Ferrarinál még épp megfelelő mennyiségű levegő van a pneumatikában. A levegő kiszökése és a rendszer borításán keresztül becsöpögő olaj hatására megnő a nyomás, ami a főtengely tönkremeneteléhez is vezethet.
Mivel idén az utántöltés nem engedélyezett a versenyeken, nem férhetnek hozzá az utántöltő nyíláshoz.
A motorbefagyasztás óta a csapatok csak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) különleges engedélyével nyúlhatnak hozzá aggregátjaikhoz. Ilyen esetekben csak a megbízhatóságon javíthatnak a szakemberek, a teljesítményen nem. Legutóbb a Renault kapott erre engedélyt.
Ha a Ferrari bizonyítani tudja, hogy csak a megbízhatóságon akarnak javítani, akkor hozzányúlhatnak motorjaikhoz.
Érdekesség, hogy a Toro Rosso szintén Ferrari motort használt, de eddig a faenzaiak nem találkoztak hasonló problémával.
|