Hrek>> : Ferrari: Megvan a hiba forrsa |
Ferrari: Megvan a hiba forrsa
2010.04.22. 20:39
A Scuderia Ferrari egy hosszabb, tzetes ellenrzsnek ksznheten megtallta visszatr motorproblminak a f okt.
A hiba forrsa a pneumatikus szelepekre vezethet vissza, melyekbl tl sok leveg szivrgott el.
A Ferrari a legtbb krt teljestette a tli teszteken, mikzben nem tallkoztak komolyabb megbzhatsgi problmkkal. Az els futamon azonban mindkt autjban ki kellett cserlnie a f erforrst.
Fernando Alonso autjban ktszer, mg a szintn Ferrari motorokat hasznl Sauber csapat spanyol piltja, Pedro de Rosa gpben szintn ktszer, addig Kamui Kobayashi ngykerekjben egyszer adta meg magt a V8-as aggregt.
A maranelloiak rjttek, hogy mi okozta a lellsokat. A pneumatikus rendszer szelepeibl egyszeren tl sok leveg szivrgott el. Korbban ezt a bokszkillsoknl gy oldottk meg, hogy a tankolskor ptoltk a csveken keresztl a kiszktt levegt.
Mindennek a tetejbe az idn szraz krlmnyek kztt az az ltalnos stratgia, hogy az istllk viszonylag korn behvjk versenyziket az egyetlen depltogatsra, ekkor viszont a Ferrarinl mg pp megfelel mennyisg leveg van a pneumatikban. A leveg kiszkse s a rendszer bortsn keresztl becspg olaj hatsra megn a nyoms, ami a ftengely tnkremenetelhez is vezethet.
Mivel idn az utntlts nem engedlyezett a versenyeken, nem frhetnek hozz az utntlt nylshoz.
A motorbefagyaszts ta a csapatok csak a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) klnleges engedlyvel nylhatnak hozz aggregtjaikhoz. Ilyen esetekben csak a megbzhatsgon javthatnak a szakemberek, a teljestmnyen nem. Legutbb a Renault kapott erre engedlyt.
Ha a Ferrari bizonytani tudja, hogy csak a megbzhatsgon akarnak javtani, akkor hozznylhatnak motorjaikhoz.
rdekessg, hogy a Toro Rosso szintn Ferrari motort hasznlt, de eddig a faenzaiak nem tallkoztak hasonl problmval.
|