Hrek>> : Megsemmist helyett tanr: Ocon s az igazsg Alonsrl |
Megsemmist helyett tanr: Ocon s az igazsg Alonsrl
2022.01.04. 20:32
Hamar rcfolt a rossz hrnevre Fernando Alonso csapattrsknt. Esteban Ocon elrulta, mennyi mindent tanult a rutinos visszatrtl 2021-ben.
Az Alpine kt versenyzje vvta 2021-ben az egyik legkilezettebb hzon belli csatt. Fernando Alonso s Esteban Ocon dntetlenre hozta ki kettejk idmrs prharct, s a pontversenyben is csak 7 egysg volt a klnbsg kzttk. Csapatuk gyvezet igazgatja, Marcin Budkowski a szezonhajrban egymssal rivalizl, de egymst segt testvrekhez hasonltotta ket, hangslyozva, hogy az ltaluk teremtett remek lgkr az Alpine egszre is nagyon jtkony hatssal volt.
Ocon az v sorn tbbszr is beszlt arrl, hogy az emberek tves kpet alkottak Alonsrl, s a ktszeres vilgbajnok egyltaln nem olyan kegyetlen s jtszmz versenyz, mint amilyennek a hre mutatta. Els kzs szezonjuk utn kifejtette, hogyan cfolt r a spanyol erre a kpre.
„Sok mindent hallottam rla. Sokan mondtk, hogy Fernandval nehz egytt dolgozni, hogy megtri a csapattrsakat. De szerettem volna a sajt szememmel is ltni ezt, kvncsi voltam, hogy amiket az emberek beszlnek, az igaz-e.”
„Vgs soron nem volt nehz egytt dolgozni vele. Fantasztikusan ment az egyttmkds. Az biztos, hogy pokolian j versenyz, rendkvl-rendkvl gyors, j ideje a leggyorsabb csapattrsam, de nagyon rlk, hogy mellette lehetek” – idzte a francit a Motorsport Week.
A Magyar Nagydjat megnyer francia sok rtkes tapasztalatra is szert tett Alonso csapattrsaknt. „Az biztos, hogy sokat tanultam mellette. Arrl, hogyan gondolkodik a sablonon kvl, olyasmiken, amikre ms versenyzk, de mg a csapatok sem gondolnnak. A hatrokat feszegeti a stratgival, az aut optimalizlsval, minden tren sokat tanultam tle.”
„s a versenyeken mutatott teljestmnybl is elg sokat tanultam. Figyeltem az els kreit, ami mindig jellemz volt rm. Nztem, mit csinlt, s az v vgre mr csak pozcikat nyertem, s nem vesztettem helyeket, nagyszerek lettek az els kreim.”
„Kivltsg egy olyan legenda mellett dolgozni, mint . v elejn viszonytsi pont volt szmomra, s rmmel lttam, hogy tartani tudom vele a lpst tempban, s hajtottuk egymst. Vgs soron ezzel a csapat is kihozta magbl a maximumot, az id nagy rszben mindent kihoztunk a csomagbl.”
Hogy ez a fajta bkessg akkor is megmarad-e, ha az Alpine elrbb lp a rajtrcson, s a tt nagyobb lesz szmukra, az majd elvlik. Ahogy az is krds, kettejk kiegyenltett prharcra milyen hatssal lesznek a 2022-es j autk s gumik, amik hatssal lehetnek a vezetsi stlusokra.
Ocon szerint vannak eltrsek kzttk e tren, m gy rzi, a csapatot gy is azonos mdon terelgettk az idny sorn. „A vezetsi stlusunk elgg ms, de a visszajelzseink ugyanolyanok. Amikor mindkt aut normlisan mkdik, nagyon kzel vagyunk egymshoz az idmrn, s a visszajelzseink is azonosak. Az autk sem voltak tvol egymstl a legtbb alkalommal. Taln csak fl szzalkban vagy egy szzalkban trt el az els szrny belltsa, s ez nem sok. A stlusa bizonyos plykhoz jobban passzol, mint az enym, s volt, hogy az enymnek kedveztek a plyk, mert mondjuk finomabban bntam a gumikkal.”
„Volt, hogy ksrletezgettem prszor, s nyilvnval, hogy nem fogom becsukni a szememet, s megnzem Fernando adatait. De ha a belltsokat nzzk, volt a hozzm legkzelebb ll csapattrs, s a vezets, a kanyarokon tvitt temp, a kanyarkigyorstsok szempontjbl is nagy volt a hasonlsg. Szval ez is rdekes volt” – llaptotta meg az egyszeres futamgyztes.
|