Hrek>> : Alonso mr elismeri, htrltatta a kerkprbalesete |
Alonso mr elismeri, htrltatta a kerkprbalesete
2021.12.31. 13:09
A kerkprozstl nem fl, m Fernando Alonso bevallotta, vatosabb a mlt tlen trtnt balesete ta. gy rzi, az llkapocssrlse is szerepet jtszott abban, hogy a vrtnl nehezebben rzdott vissza az F1-be.
Kt v kihagys utn trt vissza Fernando Alonso a Forma–1-be. A spanyol elre jelezte, biztosan beletelik majd neki nmi idbe, mire igazn lendletbe jn, m a Spanyol Nagydj tjn mr arrl beszlt, a visszaszoks nehzkesebb szmra, mint elzetesen gondolta, s tovbb is tartott.
Az v kzepre aztn igazn j formba kerlt, s ennek is ksznhet, hogy Katarban vget vetett a dobog nlkli sorozatnak. Mint azt a Beyond The Grid cm podcastnak elismerte, a dadogsabb vkezdsben annak is szerepe volt, hogy janurban Svjcban egy edzs sorn kerkprbalesetet szenvedett, melynek kvetkeztben eltrtt az llkapcsa. Alonso ezek utn csak a bahreini tli teszten llt elszr a nyilvnossg el.
„Abban a pillanatban ez nem aggasztott klnsebben, mivel az orvos egybl megmondta, hogy a mtt utn tz-tizenkt nappal mr jl leszek. Ez februr elejn volt, szval nem aggdtam. Viszont ha megnzem, hogyan alakult az v eleje nlam, gy vlem, tbb idt kellett volna az autban tltenem, hosszabb tlre lett volna szksgem, tbbet kellett volna szimultoroznom a gyrban. Egy tesztet hagytam ki a 2018-as autval a Paul Ricard-on, amit v elejn a csapat szervezett.”
„t-hat versenyembe telt, mire szzszzalkos lettem idn. A baleset nlkl taln kt-hrom verseny utn is rendben lettem volna mr. Szval ez htrltat tnyez volt ilyen szempontbl”– vlekedett a ktszeres bajnok.
Elismerte, noha a kerkprra a trtntek utn sem flt visszalni, azta vltoztatott pr dolgon, s nagyobb figyelmet fordt a sajt biztonsgra. „Tovbbra is sokat kerkprozok, viszont igen, a hozzllsomon kicsit vltoztatott, a napi edzsemen.”
„Nincs sz arrl, hogy mr flek az autktl, de prblom mskpp tervezni a napom. Pldul autval kimegyek a vrosbl vagy tz kilomterre, egy csendes helyre, ahol tudom, hogy lehet hol knyelmesebben kerkprozni.”
„Igen, csinlok olyan dolgokat, amikre korbban nem is gondoltam. s mr egy kicsivel vatosabb vagyok a kerkpron. Eurpban a vrosokban, mint Lugano, ahol a baleset trtnt, vagy Monaco, a kerkprok s az autk nem illenek ssze.”
Volt azonban mg egy tnyez, ami htrltatta Alonst a visszatrs utn. Elmondsa szerint a Pirelli-gumik tl sokat vltoztak ahhoz 2018 ta, hogy csak gy egybl kiismerje ket. „Tbben voltunk, akik kszkdtnk v elejn, fleg a csapatot vltk. Ez hozztartozik az aut megismersnek folyamathoz. Viszont idn szerintem az els gumik felptsn is mlt. Ez vltozott 2020-hoz kpest, s nlam ez volt a legnagyobb problma: rezni az aut elejt, hogy hol a hatr ell” – utalt arra, hogy a Pirelli idn az els abroncsok szerkezetn mdostott, mg a htskn nem.
„n olyan versenyz vagyok, aki kicsit mskpp vezet. A kormnymozdulatom a kanyarok kezdetn egszen extrm, s nekem ez ad jelzst arrl, mit csinl az aut, mennyi tapads ll rendelkezsemre. s ha ezt az rzst, ezt a visszajelzst elveszik a kezemtl, akkor elvesztem, mert nem tudom, mit fog csinlni az aut, s mennyi tapadsom van” – magyarzta.
|