Hrek>> : Alpine: fkuszban a teljestmny s a hatkonysg |
Alpine: fkuszban a teljestmny s a hatkonysg
2021.11.04. 21:51
Laurent Rossi a Motorsport.com-nak beszlt arrl, hogy miknt szeretn talaktani az istllt, amely az utbbi nhny szezonban mintha megllt volna a fejldsben, hiszen nem tudnak felzrkzni az lcsapatokra.
Rossi szerint egyrtelm, hogy az Alpine-nak alkalmazkodnia kell az F1-es kltsgvetsi limit adta j kihvsokhoz s lehetsgekhez, ami azt jelenti, hogy a forrsokat elssorban arra a terletekre kell fordtani, amelyek a klnbsget jelenthetik.
Ehhez azonban elmondsa szerint arra lesz szksg, hogy a francik mshogy mkdjenek ahhoz kpest, ahogyan az utbbi vekben mkdtek, amikor a kltsgvetst mg nem szablyozta lnyegben semmi.
„A kltsgplafon alatt lesznk az j szablyokkal, teht a jvre alkalmazott recept nem felttlenl ugyanaz lesz, mint amilyet az utbbi vekben alkalmaztunk. Muszj lesz neknk is vltozni, s szerintem megvannak ehhez a forrsaink.”
„Hogy mirt van erre szksg? Mert nem fogunk minden egyes problmra pnzt kidoblni. Mindenkire ugyanazok a szmok lesznek rvnyesek. Sokkal inkbb fog szmtani a kivitelezs, hogy miknt osztod szt a meglv forrsaidat” – magyarzta Rossi, kinek szavaival egybecsengenek Jost Capito, a Williams csapatfnknek korbbi kijelentsei.
A nmet is arrl beszlt nemrg, hogy a Forma–1 j korszakban mr inkbb a hatkonysg fog szmtani s a pnz minl okosabb elkltse, mert a kltsgsapka miatt egyszeren mr nem lesz lehetsg mindenre akkora figyelmet fordtani.
„Emellett fontos az is, hogy gyri csapat vagyunk, mert gy a hajtegysget a lehet leghatkonyabban tudjuk integrlni az autba, ez pedig fontos szempont a teljestmny esetben. Aztn ott van mg az eszessg, a tuds s a tapasztalat, amelybl neknk 45 v ll rendelkezsre, szval taln kicsikt jobban hagyatkozhatunk erre.”
„Ezekhez jn mg, hogy a Renault Csoportra tmaszkodhatunk kzp s hossz tvon, biztostott alapokkal, s gy nem kell minden vben a feje tetejre lltani mindent. Tovbb ott van a csapat fejldse is abban az rtelemben, hogy a szablyok mely terleteket hozzk eltrbe a teljestmny oldaln.”
„Az utbbi vekben lttuk, hogy az aerodinamika lett a legfontosabb. Majd kiderl, mi lesz a helyzet az j szablyok esetben: lehet, hogy megint az aero lesz az, de lehet, hogy ms terletek, mert az autk is sokat vltoznak. n igyekszem majd olyan irnyba terelni a csapatot, hogy az ki tudja hasznlni a klnbz vltozkat.”
|