dvzllek! Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es s a WEC 1x-es spanyol vilgbajnokval, Fernando Alonsoval foglalkozik.
A hrek klnbz hrportlokrl szrmaznak, fel van tntetve, ami sajt fordts. Nzz szt, gyere mskor is!!!
Ajnlott bngsz: Mozzilla Firefox/ Google Chrome
2008-2022
(Budapest-2012. jlius 29.)
Esemnyek
Belga Nagydj-Spa-Francorchamps
Jlius 28-30
Krk szma: 44
Pntek
1. Edzs 13:30-14:30
Idmr 17:00-18:00
Szombat
Sprint idmr 12:00-12:44
Sprintverseny 16:30-
Vasrnap
Futam 15:00-
Fernando Alonso
A versenyz
a knyv megjelense
???
VB pontok
F1
Piltk
1.Max Verstappen 281 pont 2.SergioPerez 171 pont 3.Fernando Alonso 139 pont 4.LewisHamilton 133 pont 5.GeorgeRussell 90 pont 6.Carlos Sainz 87 pont 7.Charles Leclerc 80 pont 8. Lando Norris 60 pont 9.Lance Stroll 45 pont 10. Esteban Ocon 31 pont
Csapatok
1.Red Bull 452 pont 2.Mercedes 223 pont 3.Aston Martin 184 pont 4.Ferrari 167 pont 5. McLaren Mercedes 87 pont
Chat
A CHAT-BE NE REKLMOZZ, NE KRONKODJ S NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KRJ BANNER CSERT-MEGSZNT!
Hrek>> : Alonso szerint sem hibzott, mgis megbntettk Vettelt feltarts miatt
Alonso szerint sem hibzott, mgis megbntettk Vettelt feltarts miatt
2021.07.03. 23:47
Sajt s Fernando Alonso vlemnye szerint sem tehetett volna sokkal tbbet azrt, hogy ne tartsa fel az Alpine ktszeres vilgbajnokt az Osztrk Nagydj idmrjn, Sebastian Vettel mgis bntetst kapott. Ami pedig ennl is rdekesebb, azok a feltartshoz vezet krlmnyek.
Sebastian Vettel hrom rajthelyes bntetst (s egy bntetpontot) kapott a vasrnapi Osztrk Nagydjra, amirt az idmr edzs msodik szakasznak vgn feltartotta Fernando Alonst. A ngyszeres vilgbajnok ugyanakkor sajt elmondsa s Alonso szerint sem hibzott, a dolgok mg nzve pedig kiderl, hogy tulajdonkppen arra fzott r, hogy egyedliknt megprblta betartani a szablyokat.
A Q2 vgn Fernando Alonso nagy sebessggel rkezett meg az utols kanyarba, majd meglepdve ltta, hogy Sebastian Vettel szinte ll eltte a plya kzepn. Vettel volt az utols azok kzl, akik a msodik edzsszakasz vgn meg akartk kezdeni a gyorskrket, de eltte akkora torlds alakult ki, hogy nem tudta ezt megtenni, mieltt a ktszeres vilgbajnok krbert a mrt krn.
Noha amint szlelte a spanyolt a tkrben, Vettel rlpett a gzra, ez mr ks volt, az Alpine versenyzje rengeteg idt vesztett, s kiesett.
A ngyszeres vilgbajnok a kslekeds miatt nem tudta megkezdeni a maga gyorskrt, de gy is tovbbjutott a Q3-ba, ahol a 8. idt autzta, de a bntets miatt vgl a 11. helyrl kell majd rajtolnia.
Alonsn azonban ez mr nem segt. A spanyol pilta a rdiban magbl kikelve vltztt, a kamerk eltt viszont mr higgadtabban rtkelt. „Elvesztettk a lehetsget, hogy holnap az tdik-hatodik hely krnykrl rajtoljunk s ms versenynk legyen, mint amilyen gy lesz – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Gondolom nem fogunk pontot szerezni holnap, gyhogy brmilyen bntetst kapnak a tbbiek, az nem lesz elg nagy. De ez van, nagyon rosszul kezeltk a helyzetet az elttem levk. Csaldott vagyok, mert megvolt bennnk a potencil, valsznleg most volt a legjobb az autnk az egsz szezonban idmrn, s nem hoztuk ki belle a maximumot."
Alonso elmondta, hogy „egy kicsit beszltnk a versenyzi eligaztson" a 9-es s 10-es kanyarban val viselkedsrl, „de sszessgben nagyon zavarbeejt a helyzet, mert szerintem a szablyok rszben a jzan szre alapoznak. Kemny bntetsek kellenek, mert nem helyes, ami ma trtnt. Nagyon frusztrl, hogy sok pontot vesztnk holnap, s mr most elfelejthetjk a versenyt, hiszen a 14. helyrl rajtolva mr gyakorlatilag most vge van. Ez egy jabb furcsa htvge a szmunkra."
Michael Masi versenyigazgat a pnteki szabadedzsen ltottak utn szombatra megtiltotta, hogy a versenyzk a kilences, utols eltti kanyar bejrata, s a 10-es, azaz utols kanyar kijrata kztt indokolatlanul lassan haladjanak, s pldul gy alaktsanak ki megfelel tvolsgot a felvezet krben az elttk levhz kpest. m ahogyan arra Alonso is utalt, tbben mgis ezt tettk. Tegnap megllapodtunk, hogy a 8-as s a 9-es kanyar kztti egyenesben lasstunk le, n ezt tettem, erre mindenki elment a sor mellett, aztn lelasstottak a 9-es s a 10-es kztt, holott megegyeztnk, hogy ott nem lasstunk le – mutatott r az Alonst feltart Vettel. – Ha engem megbntetnek, akkor mindenki mst is meg kellene, s akkor ugyanott tartunk. Nem tudom, nem hiszem, hogy brmit msknt csinlhattam volna."
Ezzel egybknt Alonso is egyetrtett, aki tbbszr is kiemelte, hogy nem Vettelt okolja a trtntekrt. „Nem hiszem, hogy Seb sokkal tbbet tehetett volna, mert az autban csak a mrnknkre tmaszkodunk. Szerintem inkbb a csapat hibja volt, mint Seb – mondta a spanyol, aki szerint bizonyos szitucikban elkerlhetetlen, hogy az utols kanyarokban tmegjelenet alakuljon ki. – Nha lasstani kell, mert az ell haladk is ezt teszik. Ennek kvetkezmnye, hogy hrom-ngy aut kerl egyms mg, s lasstaniuk kell. Ha szabad elttnk a plya, tiszta kivezet krre treksznk. De amint mondtam, nem hiszem, hogy Seb brmi rosszat tett volna, mert mr nhny aut lasstott eltte. De ami minket illet, nem sokon vltoztat az, ami velk trtnik."
„Elvigyzatossgbl figyeltem a tkrt, de Fernando a holttrben volt, csak az utols msodpercben vettem t szre, s ez lnyegben tnkretette az n krmet is, mert mr tl kzel voltunk, rossz volt a kigyorstsom, csak prbltam eltnni az tjbl. Nagyon sajnlom t, mert semmi rosszat nem tett, s nem hiszem, hogy n nagyon msknt cselekedhettem volna” – nyilatkozta a ngyszeres vilgbajnok, aki szerint azok okolhatk a trtntekrt, akik nem brtak magukkal s elzgetsbe kezdtek ahelyett, hogy szpen lelasstottak volna Szerintem ez az elttem lv versenyzk hibja volt, mert elre furakodtak a sorban, s nem hiszem, hogy ez rendben van. Nem ebben llapodtunk meg."
Ezutn a Sky Sports riportere rkrdezett az idei szezonban is sokszor emlegetett, versenyzk kztti hallgatlagos megllapodsra, amely szerint a nem lehet elre furakodni a sorban, mire Vettel gnyosan visszakrdezett, hogy „volt ilyen valaha is rvnyben?" Ezutn hozztette, hogy „nem sokat tehetnk ebben az gyben. Nem beszlnk egymssal. Beszlnk egymsrl, de egymssal nem."
Mi trtnt valjban
A versenyzk fedlzeti kamers felvtelei s a plyn elfoglalt pozcijukat mutat GPS-jeladk segtsgvel viszonylag jl rekonstrulni lehet az Alonso feltartshoz vezet lncreakcit. A felvezet kr sorn mg viszonylag egyben volt a mezny, majd ahogy kzeledtek az utols kt kanyarhoz, gy vlt egyre kaotikusabb a helyzet.
Az utols Q2-es gyorskrk felvezet krnek elejn mg viszonylag szellsen haladtak a piltk, de aztn a kr feltl elkezddtt a helyezkeds
Vettel a hetedik helyen haladt a sorban, Alonso, Gasly, Giovinazzi, Cunoda, Leclerc, Verstappen s Sainz mgtt. Ahogy az eltte lev piltk elhagytk a ngyes kanyart, elkezdtek visszavenni a tempbl s nagyobb helyet hagyni maguk eltt, hogy a kr vgre mr gy rkezzenek, hogy el tudjk kezdeni a mrt krket. Ezt tette Vettel eltt Leclerc, Verstappen s Sainz is. A ngyszeres vilgbajnok a ngyes kanyar utn rte utol az 55-s rajtszm Ferrarit s szintn lasstott, a mgtte rkez Norris azonban nem gy tett, helyette lendletbl kikerlte t, majd Sainz mellett is elment. De itt mg nem llt meg, hanem a 8-as kanyar kls vn a Leclerc-tl tisztes tvolsgot tartani prbl Verstappen mell is befurakodott, majd a 9-es kanyart megelz egyenesben Leclerc-t is utolrte, de a 9-es kanyar eltt idben lasstott ahhoz, hogy ne essen r a monacira.
Norris csapatrdijt hallgatva kiderl, hogy a mrnke a ngyes kanyarban, Vettel utolrsekor kzlte vele a sort vezet Alonso pozcijt, majd felhvta r Norris figyelmt, hogy az eltte levk elkezdtek helyet hagyni maguk eltt a gyorskrre. Norrist ez azonban mit sem zavarta, elment Vettel, majd elgg veszlyes mdon, flig a kerkvetn elzve Sainz mellett is. Verstappen mgtt ezutn lelasstott, de vgl nem llapodott meg ott, hanem a hollandot is kikerlte.
Vettel fedlzeti kamerjbl lthat, ahogy az t mr megelz Norris a kls ven, flig a kerkvetre lgva elzi Sainzot a hatos kanyar eltt
A Norris mgtti trtnseket vizsglva lthat, hogy a McLaren piltjnak felesleges elre furakodsa lncreakcit indtott be, amely torldshoz vezetett.
Verstappen ugyanis egszen addig, amg a McLaren el nem ment mellette, nyugodt tempban autzott, de ahogy Norris lehagyta t, a gzra lpett, hogy aztn a 9-es kanyar eltt megint fkezzen.
Kzvetlenl mgtte erre reaglva Sainz szintn gyorstott, hogy aztn nagyot kelljen fkeznie ahhoz, hogy ne rohanjon bele a Red Bullba. Htrbb a kiss szintn renitensked, Vettelt a 8-as kanyar eltt megelz Stroll ugyanezt tette, s hzta magval a mgtte halad Ricciardt is.
Mindekzben a rdiban mr felfordulsrl beszl Vettel ragaszkodott az elre megbeszltekhez, s nem kezdett fejvesztett rohansba (mrnke folyamatosan tjkoztatta arrl, hogy mennyi ideje van megkezdeni a krt), a Norris, Stroll s Ricciardo tolakodsval mg kerl Sergio Prez pedig szemmel lthatan szintn emlkezett arra, hogy mi lenne a helyes magatarts, ugyanis a 8-as kanyar utni egyenesbe rve inkbb lasstott s prblt helyet hagyni Vettel s sajt maga kztt. m ekkor ismt valami vratlan trtnt.
Hamilton ahogy rkezett, gy suhant el Vettel s Prez mellett a kilences kanyar eltti egyenesben
Vettel s Prez mgtt ugyanis kiss lemaradva, a bokszutct a legksbb elhagyva rkezett Lewis Hamilton, George Russell s Valtteri Bottas trija, s mintha az Aston Martin s a Red Bull prosa ott sem lenne, mindhrman elviharzottak mellettk az egyenesben, hogy aztn mindhrman belljanak a Ricciardval zrul sorba a 9-es kanyarban. Prez pedig csak ezutn dnttt gy, hogy is kikerli a tovbbra is lass tempban csordogl Vettelt, akinek a rdijban ezen trtnsek alatt a kvetkez volt hallhat:
Vettel a nyolcas kanyar kijratn:
„Nagy a felforduls, van mg idnk?"
Mrnk:
„Van egy percnk, mg van egy percnk."
Vettel az egyenesben:
„Szlj, amikor mr csak kt aut lesz elttem."
Vettel, miutn Hamiltonk, majd Prez is megelzte:
„Zrzavar. s itt van mg egy (aut)."
Mrnk:
„Mg mindig van 35 msodperced."
Mrnk, mikzben Vettel megy be a 9-es kanyarba:
„30 msodperc, ngyen vannak eltted, mgtted minden tiszta."
Mrnk Vettelnek a 9-es kanyarban:
„5 msodpercen bell el kell indulnod."
Vettel:
„Nem hiszem, hogy fel fogunk rni."
Mrnk:
„Akkor menj elre, menj, menj."
Mrnk, miutn Vettel mr feltartotta Alonst:
„Alonso mgtted."
Vettel:
„Igen, igen, tudom."
Vettel mr az egyes kanyar utn a levezet krn, miutn tbbszr elnzst krt Alonstl:
„Mirt nem szltl Alonsrl?"
Termszetesen csak felttelezhetjk, de valsznnek tnik, hogy Vettel idben elkezdte volna a krt, ha a 9-es kanyar eltt nem elzik meg mg hrman. Ebben az esetben Alonso alighanem ezt a hrmast rte volna utol a gyorskrnek vgn.
rdekessg, hogy Russellt a mrnke egyenesen utastotta arra, hogy kvesse Hamiltont s elzze meg Vettelt s Prezt
(Hamiltonnak nem mondott ilyesmit Peter Bonnington), a vizsglat al kerl, a bntetst megsz Bottasszal pedig azt kzltk, hogy ppen, hogy fel fog rni a sajt mrt krre, gy vlheten magtl rtetdnek vette, hogy sietnie kell.
Bottas is dugba kerlt
Akrhogy is, Vettel lnyegben annak esett ldozatul, hogy betrl betre igyekezett betartani a versenyigazgat utastsait, s gy pozcionlni magt a 9-es kanyar eltt, hogy ott mr tempsan haladhasson t („szlj, amikor mr csak ketten lesznek elttem").
Ron Meadows, a Mercedes sportigazgatja egybknt az idmr elejn a kzvettsben is hallhatan kln rkrdezett Michael Masinl arra, hogy a 9-es s 10-es kanyarban elgedett volt-e azzal, ahogyan a harmadik szabadedzsen kezeltk a helyzetet a piltk, mire a versenyigazgat kzlte, hogy sszessgben igen, „kivve azt a pr embert, akik a 9-es kanyarban lelasstottak, de velk kln beszltem." Erre Meadows nyomatkostotta, hogy „a legfontosabb a 9-es s 10-est gyorsan venni, hogy ne kerlj senkinek az tjba."
Ezek utn ironikus, hogy a Mercedesnek sem sikerlt ezt betartania, illetve rajtuk kvl is szmos ms pilta haladt lassan az ominzus szakaszon. A sportfelgyelk nem mellesleg a Bottashoz hasonlan szintn rendkvli mrtkben lelasst Carlos Sainzot is viszgltk, de vgl mindkt esetet letudtk azzal, hogy msok is lassan haladtak, ezrt a szban forg versenyznek is lasstania kellett.