Hrek>> : Az Alpine „dvzli” az FIA szigortst a guminyomssal kapcsolatban |
Az Alpine „dvzli” az FIA szigortst a guminyomssal kapcsolatban
2021.06.17. 17:24
Az Alpine Forma-1-es csapatnak gyvezet igazgatja, Marcin Budkowski dvzlte az FIA j technikai direktvjt, s szerinte „aggaszt”, hogy a gyan szerint egyes csapatok a biztonsgot veszlyeztetve jtszhattak a guminyomssal.
Lance Stroll s Max Verstappen bakui defektje utn tfog vizsglatot indtott a Pirelli, az eredmnyeik szerint pedig a gumik „mkdtetsi krlmnyei” okozhattk a defekteket, mg az FIA rvidesen kiadott technikai direktvjbl mr kiderlt, hogy ezalatt azt rtik, hogy a csapatok bementek hasznlat kzben az elrt minimumnyoms al, amely jobb tapadst biztost a ballonosra fjt gumiknl.
A technikai direktvval egy sor trkkzst vettek clba, valamint a most htvgi Francia Nagydjtl mr a versenyek utn is ellenrzik majd azt, hogy a gumik hasznlat utn is megfelelnek-e a Pirelli ltal megadott minimumrtknek.
Br a Red Bull s az Aston Martin is gy fogalmazott, hogy k minden szablyt betartottak, nem vletlenl lett majdnem 20 oldalas az a TD, amellyel elejt akarjk venni a bakuihoz hasonl eseteknek, az Alpine pedig dvzlte a szigortsokat.
„Fontos volt, hogy az gy vgre jrjunk, mert alapvet biztonsgi krdsrl van sz” – nyilatkozta az Alpine gyvezet igazgatja, Marcin Budkowski a Motorsport.com-nak. „Az, hogy nveltk (mg a futamot megelzen) a minimumnyomst, s a vizsglat konklzija is arra enged kvetkeztetni, hogy a gumi magtl kapott defektet.”
„Az FIA j szablya igazbl nem jelent nagy vltoztatst a mkdsi folyamatainkban, azonban sokkal vilgosabban, s szorosabban hatrozzk meg annak a kereteit. Azt, hogy erre azrt volt-e szksg, mert egyes csapatok „szellsen” rtelmeztk a mkdtetsi folyamatra vonatokz szablyokat, nem tudom, ezrt nem is akarok belemenni a tmba.”
„Termszetesen dvzljk azt, hogy alaposabban lesz megvizsglva az gy, mert ezzel nem szabadna jtszani. A Pirelli okkal ad meg egy bizonyos rtket, amit, ha valaki nem tart, az elengedhetetlenl defekthez vezethet.”
A szigorbb, verseny utni ellenrzsen kvl az FIA azt is megszabta, hogy mostantl maximum 30 msodperc telhet el a gumimelegt paplanok levtele, s az aut plyra hajtsa kztt. Br Budkowski szerint ez egy teljesen megszokott procedra volt, is elismeri, hogy a TD megfogalmazsa arra utal, hogy valakik azt arra hasznltk fel, hogy gy cskkentsk a nyomst a gumikban.
„Szerintem klnbz okai vannak ennek a jelensgnek, nem felttlenl azzal a cllal, hogy a nyomst befolysoljuk vele. Folyamatosan egyenslyozunk az els s a hts tengely kztti hmrskletekkel, hogy a legoptimlisabb tartomnyba hozzuk azokat. Nha a paplanok korai levtelt arra hasznljuk, hogy megtalljuk a lehet legjobb egyenslyt az els s a hts tengely kztt.”
„Ugyanakkor ahogyan a technikai direktvt megfogalmaztk, gy tnik, arra is hasznltk ezt az eljrst, hogy a minimum elrs al cskkentsk a nyomst a gumiknak, ezrt is szigortott az FIA.”
|