Hírek>> : Alonso: A csapatban mindenki készen áll a győzelemre – kivéve a Hondát |
Alonso: A csapatban mindenki készen áll a győzelemre – kivéve a Hondát
2017.03.08. 20:31
Fernando Alonso egyre frusztráltabb. Azok után, hogy újabb tesztnapján mindössze 46 körig jutott, jelezte, egy kicsit sem elégedett a Hondával…
A spanyol versenyzőnek a mostani már az utolsó előtti tesztnapja volt, mégis úgy érezheti, valójában még el sem nagyon kezdte a munkát. Bár a csapat nem adott hírt konkrét problémáról, nyilvánvaló, hogy továbbra is a Honda-erőforrás megbízhatatlansága hátráltatja őket. A kétszeres világbajnok mindössze 46 körrel zárta a napját, legjobb ideje, a lágy gumin elért 1:23,041 másodperces kör pedig csak a 12. pozícióba rangsorolta őt.
A hírek szerint a sorozatos motorgondok okát továbbra sem találó japán motorgyártónak olyannyira vissza kell fojtania hajtóegységét, hogy az mindössze a 2015-öst idéző teljesítményre képes. Ma a célegyenesben az MCL32-es 26,4 km/órával (!) bizonyult lassabbnak a leggyorsabb riválisnál.
Ez az a szint, amit a Honda-projekt harmadik évében már Fernando Alonso is egyre kevésbé tud tolerálni. Hiába nyilatkozza róla azt folyton Éric Boullier, hogy megértő, hogy tapasztalata miatt türelmes, valójában az egész tesztidőszakban érezni frusztráltságát, melyet most a nap végi sajtótájékoztatóján csípős megjegyzésekkel ki is mutatott.
A spanyol sajtónak például azt nyilatkozta: „Megteszek minden tőlem telhetőt a kanyarokban, és próbálom élvezni. Az autó egyensúlya jó, készen áll. De az egyenesekben harminc kilométer/órát veszítünk. Úgy utazunk el Ausztráliába, hogy nem készültünk fel úgy, mint az ellenfeleink. A csapatban mindenki készen áll a győzelemre – leszámítva a Hondát.”
Később, amikor megkérdezték, padlógázzal tudja-e teljesíteni a 3-as kanyart. Újabb elégedetlen megjegyzést tett: „Nem csak a hármas. A lóerőhiány miatt számunkra minden kanyar padlógázos…”
Szerinte nincs is mit szépíteni a helyzetükön – igaz, nyomokban azért próbál pozitívnak hatni. „Egyetlen problémánk van: az erőforrás. Se megbízhatóság, se erő. Harminc kilométer/órával vagyunk lassabbak az egyenesben – minden egyenesben. Amikor ennyi a különbség minden egyenesben, nehéz ráérezni az autóra. Minden jónak tűnik, de ha normál tempóra gyorsulsz, nem tudhatod, mi fog történni.”
Elmondása szerint helyzetük nagyon hasonlít az egy évvel ezelőttire. „Talán idén kicsit frusztrálóbb, mert változtak a szabályok, nagyobb reményekkel vártuk az évet. Azt gondolod ilyenkor, hogy csökkenteni tudod a lemaradást a tél folyamán. Fejlődnünk kell, a helyzet messze nem ideális.”
„Nem is foglalkozunk az elvárásainkkal, és nem vagyunk olyan gyorsak, mint akartunk ezen a téli teszten. Másfelől ez még csak téli teszt. Emlékszem, 2014-ben a Red Bull vagy hét kört teljesített a teszteken, mégis nyert két-három futamot abban az évben. Fogalmazzunk úgy, a szezon még hosszú, van idő reagálni. De egyelőre nincs titok: nem állíthatjuk, hogy boldogok vagyunk, és minden rendben van. Nem tudjuk teljesíteni a programunkat, nem teljesítünk annyi kört, mint terveztük, nincs elég információnk.”
„A körök híján mindig vannak dolgok, amiket át kell tolnunk a következő napra. A következő napon sem teljesítjük a programot, aztán toljuk tovább az újabbra. Most viszont már csak két napunk marad, egy mindkét versenyzőnek. El vagyunk maradva a tervektől a megbízhatóság és a teljesítmény terén is. De erről szól a téli tesztelés” – fogalmazott 2005 és 2006 bajnoka.
A tervek szerint pénteken ül újra autóba – aznap már az utolsó köreit teljesíti az évnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.
|